نخست وزیر لبنان با اشاره به نتایج مثبت ملاقات اخیر خود با 'محمدرضا رحیمی' در خلال سفر به بیروت از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همكاری ها با لبنان تشكر كرد.


به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در ملاقات روز سه شنبه 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان موضوع همكاری های دو جانبه، نتایج اولین اجلاس كمیته عالی همكاری های دو كشور و برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت ( 24 لغایت 27 خردادماه جاری) مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

میقاتی، برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در لبنان را عامل موثری در تقویت همكاری های تجاری و اقتصادی میان دو كشور برشمرد.

وی از برگزاری این رویداد مهم اقتصادی و تجاری حمایت نمود و تمایل خود را برای بازدید از توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه اعلام كرد.

میقاتی تاكید كرد: وزیر اقتصاد و تجارت لبنان به عنوان نماینده دولت در افتتاح نمایشگاه حاضر خواهد بود.

ركن آبادی نیز در این ملاقات همچنین پیام كتبی 'محمد رضا رحیمی' معاون اول رئیس جمهوری ایران به مناسبت عید مقاومت و آزادی را تسلیم نخست وزیر لبنان كرد.

معاون اول رئیس جمهوری در این پیام ابراز امیدواری كرده كه سرنوشت ملت قهرمان لبنان به سمت تحقق موفقیت و پیشرفت بیشتر خواهد بود و در آینده شاهد رشد و شكوفایی این كشور دوست داشتنی باشد.

وی از خداوند متعال آرزوی سربلندی ، موفقیت و سلامتی ملت و دولت لبنان را خواستار شد.

سفیر كشورمان در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت همكاری های دو جانبه، پیگیری نتایج برگزاری اولین اجلاس كمیته عالی همكاری های دو كشور را ارائه داد و اقدامات صورت گرفته برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت را بیان كرد.

ركن آبادی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص همكاری های دو جانبه به شكل ویژه صحبت شد.

وی با اشاره به گفتگوهایی كه در كمیته عالی دو كشور كه اخیرا در سفر رحیمی به لبنان انجام شد، گفت: در دیدار با میقاتی بر برنامه های اجرایی كه تفاهم نامه هایش پیش از این به امضاء مسئولین دو كشور رسیده بود، تاكید شد.

ركن آبادی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، افزود: این امر اولین رویداد تجاری، صنعتی و اقتصادی مهم از نوع خود بوده كه در آن توان ایران در زمینه های مختلف صنعتی، تكنیكی و غیره به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: در خصوص مساله ربوده شدگان ایرانی و لبنانی در خاك سوریه نیز با میقاتی سخن به میان آمد و بر ادامه تماس های جمهوری اسلامی ایران به منظور تلاش برای آزادی هرچه سریع تر این افراد تاكید شد.

سفیر كشورمان در لبنان در پایان اظهار داشت: مهم ترین نكته این است كه این افراد صحیح و سلامت هستند و تماس ها در خصوص آزادی آنها ادامه دارد.

برچسب ها: میقاتی ، لبنان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار