همزمان با فرا رسیدن ایام ارتحال امام خمین(ره) «کارگاه نقاشی- خط» با موضوع اشعار امام خمینی(ره) با حضور علیرضا بهدانی شنبه 13 خرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 3 و فرهنگسرای ارسباران، عليرضا بهدانی اولين كاتب قرآن به خط شكسته نستعليق در سال 1375 و به خط معلی در سال 1378 است وی از محضر اساتيد برجسته ای چون استاد محمود فرشچیان، محمد حيدری، يدالله كابلی و مرتضی کاتوزیان بهره برده و تا سن چهل سالگی موفق به كتابت 44 قرآن با خط های مختلف اسلامی مانند نستعلیق،نسخ، ثلث وکوفی شده است.
این هنرمند برجسته تاکنون موفق به برگزاری 14 نمایشگاه داخلی و خارجی و  کسب رتبه برگزیده نقاشی خط و خوشنویسی در جشنواره های کشوری شده است.
اواخر سال گذشته آخرين قرآن كتابت شده توسط بهدانی که بزرگ‌ترين قران مطلا محسوب می‌شود و در 604 صفحه 50×70 در مدت 114 هفته كتابت شده است به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقديم شد و ايشان اين اثر هنری ارزشمند را به آستان قدس رضوی اهدا كردند.
علاقه مندان به منظور حضور در این کارگاه می توانند به فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار