رییس سازمان بسیج سازندگی کشور آسیب‌شناسی حركت‌های جهادی در كشور را ضروری دانست و افزود: 100 آیتم و آسیب توسط نخبگان جهادی و همت جهادگران شناسایی شده كه لازمه رسیدن به پیشرفت، شناخت این آسیب‌ها است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار مجید خراسانی امروز در همایش توجیهی اردوهای جهادی استان قزوین كه با عنوان 'رسم هجرت' برگزار شد، افزود: عدم برنامه ریزی به موقع، آمارگرایی، ضعف در كادرسازی و ضعف در انعكاس مشكلات مناطق محروم، كم حوصلگی و خودمحوری را از آسیب هایی دانست كه باید از تكرار آن خودداری كرد.

وی از دانشجویان به عنوان پرچمداران و سفیران حركتهای جهادی یاد و اظهار كرد: افتخار می كنیم كه بسیج دانشجویی پرچمدار حركت های جهادی در دانشگاههای سراسر كشور است و در توسعه كمی و كیفی و الگوسازی جهادی گام های محكم و موثری برداشته است.

سردار خراساني خاطرنشان كرد: در سال 85 تنها، 30 گروه جهادی از مجموعه جهاد سازندگی در كشور فعال بود كه با همفكری و اتحاد مشترك این حركت به كل كشور منتقل شد و امروز نیز افرادی كه می توانند در توسعه این حركت موثر باشند دانشجویان هستند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: بر این اساس این حركت عظیم فرهنگی بر عهده بسیج دانشجویی نهاده شده و این حركتهای جهادی توسط دانشجویان به محوریت بسیج دانشجویی به خوبی مدیریت شده است.

وی با اشاره به اینكه بیش از 170 پیشنهاد در نشست های نخبگان در سطح ملی بصورت محرمانه در اختیار گروههای جهادی قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: این پیشنهادات باید بومی سازی شده و با توجه به شرایط خاص بومی و منطقه ای ارایه شود.

سردار خراساني اضافه كرد: از آسیب های شناسایی شده در ارودهای جهادی عدم مطالعه دقیق از مكانی است كه باید خدمات دهی صورت گیرد كه در این راستا باید هدف را مشخص و از پراكندگی جلوگیری كنیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: در سال گذشته حدود یكهزار و 800 گروه جهادی از دانشگاههای سراسر كشور به مناطق محروم اعزام شدند و امسال بنا داریم با توجه به عملكرد موفق بسیج دانشجویی در توسعه كیفی و الگوسازی برای سایر قشرها افزایش گروه ها را در دستور كار دهیم.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار