بهبود كيفيت راه هاي آسفالته

مدير كل راه و ترابري استان تهران گفت: با استفاده از فناوري هاي نوين و بهبود كيفيت قيرها، عمر جاده اي آسفالت كشور را افزايش مي دهيم.

فريبرز واحدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از بهره برداري فاز دوم مركز مديريت تا پايان سال خبر داد و در خصوص تعداد تلفات سوانح رانندگي طي سال گذشته گفت: در سال 89 تعداد 853 نفر در حوادث رانندگي در استان هاي تهران و البرز جان خود را از دست دادند كه در سال 90، 250 نفر معادل 29.3 درصد كاهش تلفات داشتيم.
مديركل راه و ترابري استان تهران در ادامه در رابطه با نحوه استفاده از آسفالت با روش هاي نوين نيز گفت: با توجه به بالارفتن قيمت قير ما حق انتخاب نداريم و بايد به سمت استفاده از فناوري و تكنيك هاي جديد برويم.
وي شرايط جوي، كيفيت قير، نوع مصالح و كيفيت اجرا در خراب شدن قير را موثر دانست و افزود: قيرهاي توليدي پالايشگاه هاي كشور براي همه شرايط جوي مناسب نيست به همين دليل زود خراب مي شود بنابراين با استفاده از فناوري هاي جديد موادي به قيرهاي قبلي اضافه مي كنند كه باعث تغيير خواص و چسبندگي بيشتر و انعطاف پذيري قير در شرايط مختلف جوي و همچنين عمر زياد آسفالت مي شود.
وي به هدف گزاري 1000 كيلومتر از راه هاي استان تهران طي سال جاري اشاره كرد و افزود: مقرر شده 50 درصد از يك هزار كيلومتر هدف گذاري شده از روش هاي جديد آسفالت استفاده شود كه تا دهه فجر به اتمام مي رسد.
وي ادامه داد: 70 يا 80 درصد 1 هزار كيلومتر هدف گذاري شده در هفته دولت و مابقي تا پايان آذرماه به بهره برداري مي رسد.
واحدي همچنين از هدف گذاري 500 كيلومتر راه روستايي طي سال جاري خبر داد و گفت: از اين ميزان 280 كيلومتر از راه ترميم شده روستايي تحويل داده شده كه كل آن تا 2 ماه آينده تحويل داده مي شود و تا 4 سال آينده نيز رويه راه هاي شرياني كشور بيمه مي شوند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار