در چهارمین دوره سفر رئیس جمهور به اصفهان از سند راهبردی اشتغال رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران اصفهان مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان این مطلب تصریح کرد:در این سند راهبردی از جمله کارهایی که درکار گروه اشتغال استان باید انجام شود همچون نرخ بیکاری و تعداد اشتغالی ،تا 5سال اینده پیش بینی شده است.

غلامعلی قادری با بیان اینکه تحریم ها اثرات بدی برحوزه تولید گذاشته است اظهار داشت :به همین منظوردرسال جاری کار گروهی به عنوان رصد واحد های تولیدی تشکیل شده است تا واحد های تولیدی که تولیداتشان مایحتاج عمومی ،راهبردی ویا مواد اولیه سایر واحد های تولیدی هستند با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در استان اصفهان گفت: 300تعاونی مسکن مهر،ساخت حدود32 هزار واحد مسکونی را بر عهده دارند که تا کنون 70در صد ان انجام شده است وتا اوایل سال اینده به اتمام میرسد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه درسراسر استان بالغ بر30هزار شکایت در سال به ادارات ما ارسال می شود اظهار داشت: حدود280 مرجع اعم ازشوراهای سازش ،هیئت تشخیص وهیئت های حل اختلاف وظیفه رسیدگی به این شکایات را بر عهده دارند.غلامعلی قادری افزود: یکی از کارهایی که در دستور کار داریم تقویت شوراهای حل اختلاف از لحاظ کیفی و کمی است تا شکایتهای رسیده را به سمت و سوی سازش ببریم.

وی توسعه ،تقویت ونظارت مراکز مشاوره وکاریابی غیر دولتی را از دیگر اقدامات در سال جاری عنوان کرد و گفت: دولت مکلف شده بخشی از تصدی گری خود را به بخش خصوصی واگذار کند به همین منظور مراکزمشاوره کاریابی غیر دولتی تحت نظارت وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی را اندازی شده است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دو مکان کاریابی خارجی در استان وجود دارد افزود: در برنامه پنجم توسعه مقرر شده هر سال10 هزار نفرنیروی کار از ایران به خارج کشور اعزام شوند که با یک یا دو مکان کار یابی امکان پذیر نیست.

غلامعلی قادری در پایان خاطر نشان کرد: توسعه ونظارت برکار یابی های غیر دولتی وبین المللی بر عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است وان دسته از کاریابی هایی که ازاین وزارت خانه مجوز دارند می توانند فعالیت داشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.