پلیس راه نیروی انتظامی در اطلاعیه ای، محدودیت و ممنوعیت ترافیكی محورهای مواصلاتی كشور در روزهای 11 تا 16 خردادماه و نیز تعطیلات پایان هفته را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، با توجه به برگزاری مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و افزایش سفرهای بین شهری و تراكم ترافیك در روزهای 11 تا 16 خردادماه و تعطیلات پایان هفته در محورهای مواصلاتی به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور، مقررات ویژه‌ای از سوی پلیس راه از روز چهارشنبه 10 تا روز سه شنبه 16 خردادماه به اجرا گذاشته می‌شود.

در همین راستا، تردد موتور سیكلت از ساعت 12 چهارشنبه 10 خردادماه تا 24 روز سه شنبه 16 خردادماه در محورهای هراز، فیروزكوه، كرج- چالوس، قزوین- رشت، تهران- سمنان، مشهد و ساوه - همدان ممنوع است.

همچنین در محور كرج – چالوس و محور هراز رفت و آمد انواع تریلر و كامیون‌ها از تاریخ 10تا 16 خردادماه ممنوع اعلام شده است.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز پنجشنبه 11 خرداد از مرزن آباد به سمت كرج ممنوع بوده و از ساعت 16:30 تا 24 همان روز، تردد انواع وسایل نقلیه از كرج به سمت مرزن آباد به صورت یكطرفه خواهد بود.

در اطلاعیه پلیس راه راهنمایی و رانندگی همچنین آمده است: رفت و آمد وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 دوشنبه 15 خردادماه از كرج به سمت چالوس ممنوع بوده و از ساعت 16:30 تا 2 بامداد روز سه شنبه 16 خردادماه، تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت كرج به صورت یكطرفه است.

در این اطلاعیه آمده تردد كامیون‌ها بجز حاملین مواد سوختنی و فاسد شدنی از ساعت 12 الی 24 چهارشنبه، جمعه، شنبه و یكشنبه 10، 12، 13 و 14 خردادماه و همچنین از ساعت 6 الی 24 روزهای پنج شنبه و دوشنبه 11 و 15 خردادماه از محور هراز ممنوع است.

بر اساس این گزارش ،رفت و آمد وسایل نقلیه از ساعت 21 روز شنبه 13 الی ساعت 6 روز یكشنبه 14 خرداد ماه از رودهن (انتهای بلوار كریتون) به سمت آمل ممنوع و از ساعت 23 روز شنبه 13 خردادماه الی ساعت 6 بامداد روز یكشنبه 14 خردادماه از آمل به سمت رودهن (انتهای بلوار كریتون) به صورت یكطرفه خواهد بود.

همچنین تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت 13 روز دوشنبه 15 خردادماه الی ساعت یك بامداد سه شنبه 16 خرداد از رودهن به سمت آمل ممنوع و از ساعت 15 دوشنبه(15 خردادماه) الی ساعت 1 بامداد سه شنبه 16 خرداد تردد وسایل نقلیه از آب اسك به رودهن (انتهای بلوار كریتون) به صورت یكطرفه خواهد بود.

همچنین در محور قدیم قزوین- رشت تردد انواع كامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختنی و فاسد شدنی از ساعت 14 الی ساعت 24 چهارشنبه 10 خرداد الی سه شنبه 16 خرداد از قزوین به رشت و بالعكس در محور قدیم قزوین ـ رشت ممنوع است و ضمنا تردد این قبیل وسایل نقلیه در آزاد راه قزوین ـ رشت نیز كماكان ممنوع خواهد بود.

در محور آستارا ـ اردبیل تردد انواع كامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختنی و فاسد شدنی از ساعت 14 الی 24 چهارشنبه 10 خرداد ماه الی سه شنبه 16 خرداد از آستارا به اردبیل و بالعكس ممنوع است.

پلیس راه ناجا در این اطلاعیه می افزاید :در محور قم رفت و آمد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری به جز حاملین مواد سوختنی و فاسد شدنی از ساعت 8 روز شنبه 13 خرداد تا ساعت 24 دوشنبه 15 خرداد از محور قدیم قم- تهران و بالعكس ممنوع است و رانندگان اینگونه وسایل نقلیه می‌توانند از آزاد راه سلفچگان- ساوه یا محور قدیم سلفچگان- ساوه تردد كنند.

همچنین تمامی وسایل نقلیه باربری از ساعت 8 شنبه 13 خرداد الی ساعت 24 دوشنبه 15 خرداد كه از استان‌های جنوبی كشور (هرمزگان- سیستان بلوچستان- كرمان و یزد) بطرف قم در حركت هستند بایستی از مسیر (سه راهی نطنز- مورجه خورت- دلیجان- سلفچگان- ساوه- تهران و بالعكس) به عنوان مسیر جایگزین استفاده كنند.

در حد فاصل حرم مطهر حضرت امام (ره) تا پل حسن آباد در روزهای شنبه و یكشنبه 13 و 14 خردادماه مسدود می‌شود؛ بر این اساس رانندگان وسایل نقلیه كه قصد سفر به فرودگاه امام خمینی (ره) و یا قم را دارند، می‌توانند از محور آزاد راه تهران ـ ساوه و یا محور قدیم تهران ـ ساوه و نیز محور قدیم تهران ـ قم و بالعكس به عنوان مسیر جایگزین استفاده كنند.

ضمناً مركز كنترل ترافیك پلیس راه نیروی انتطامی با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی پرسش‌های هموطنان درباره وضع راه‌های كشور از نظر جوی و ترافیكی، یا امدادرسانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار