در حالی وزارت نفت عراق از کاهش صادرات نفت این کشور در ماه می خبر داد که آمریکا به اروپا وعده داده بود، در صورت توقف خرید نفت ایران از کشورهای جایگزین مثل عراق می توانند تقاضای نفت خود را تامین کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيره، وزارت نفت عراق اعلام کرد، اين کشور در ماه مي حدود هفتاد و شش ميليون بشکه نفت صادر کرد. درآمد صادرات نفت عراق در اين مدت با 800 ميليون دلار کاهش در مقايسه با ماه پيش از آن، به هشت ميليارد دلار رسيد.

وزارت نفت عراق اعلام کرد به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت و رشد تقاضای داخلی، میزان در آمدهای نفتی این کشور طی ماه می نسبت به ماه قبل با کاهش روبرو شده است.

سخنگوی وزارت نفت عراق در این باره تاکید کرد ، میانگین صادرات نفت عراق طی ماه آوریل به بیش از 2.508 میلیون بشکه در روز رسیده بود . افزایش تقاضا در بازار داخلی عراق نیز ما را مجبور کرد تا طی ماه می نفت بیشتری را برای مصرف پالایشگاههای داخلی عرضه کنیم.

آمریکا پیشتر به کشورهای اروپایی وعده داده بود، در صورت توقف خرید نفت ایران از کشورهای جایگزین مثل عراق می توانند تقاضای نفت خود را تامین کنند که کاهش صادرات نفت عراق درپی افزایش داخلی خلاف بودن وعده آمریکا را اثبات می کند و نشان می دهد اروپا برای یافتن جایگزین نفت ایران با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.

عراق برای تامین بودجه سالانه خود تا حد زیادی به درآمد های نفتی وابسته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار