كمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع آوارگان در مرزهای سودان و سودان جنوبی هشدار داد و اعلام كرد: برای بهبود اوضاع اسفبار كنونی باید كمك های انساندوستانه به مناطق تجمع آوارگان ارسال شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سي ان ان،آنتونیو گئوترس اظهار داشت: مردم در اطراف مرزهای دو كشور بویژه ایالت نیل علیا به شدت از كمبود مواد غذایی و بهداشتی در مضیقه هستند.

وی با بیان اینكه روزانه به شمار آوارگان اطراف مرزهای دو كشور افزوده می شود، گفت: كمك رسانی و انجام امدادهای اولیه برای آوارگان به شدت دشوار شده است.

به گفته وی، در طول سه هفته گذشته حدود 35 هزار نفر از دو كشور در اطراف مرزهای مشترك به دلیل درگیری های خونین آواره شده و خانه و كاشانه خود را از دست داده اند.

كمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل افزود: بسیاری از آوارگان در طول مسیر به دلیل كمبود مواد غذایی تنها از برگ درختان تغذیه می كردند.

با جدایی سودان جنوبی از سودان كه بر اساس مصوبه شورای امنیت سازمان ملل انجام شد، درگیری های خونین بین دو كشور آغاز شد.

یكی از دلایل عمده این اختلافات، منطقه نفت خیز ابیه است كه براساس تقسیم بندی رسمی در قلمرو سودان قرار گرفته است، اما مقام های دولت سودان جنوبی این موضوع را نمی پذیرند.

از زمان تشدید درگیری ها، تاكنون بیش از 70 هزار نفر از مناطق مرزی آواره شده و در شرایط بسیار بد اقتصادی و اجتماعی بسر می برند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار