فرماندار مشهد گفت: کارآفرینان سرمایه‌های فکری کشور محسوب می‌شوند، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های آن‌ها داشت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از ستاد خبری نخستین همایش تقدیر از کارآفرینان پایتخت معنوی کشور، حسن موحدیان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته واردات بی‌رویه سبب اختلال در تولید ملی شده بود و کارآفرینان به عنوان نیروهای فکری صنعت کشور سبب ارتقای تولید داخلی شدند و اگر این روند گسترش یابد پاسخی به تحریم‌های اقتصادی غرب است.

موحدیان خاطرنشان کرد: شهر مشهد به لحاظ حضور زائران و مسافران یکی از شهرهای تجاری کشور محسوب می‌شود، اما صنعت در مشهد خدماتی تعریف شده است و با توجه به حضور زائران صنعت تجاری کمتر مفهوم پیدا می‌کند، بنا بر این کارآفرینان باید علاوه بر تقویت صنعت خدماتی بر تجاری سازی صنعت استان به‌ویژه مشهد نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی بابیان اینکه تجلیل از کارآفرینان باید فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند در موفقیت کارآفرینان موثر واقع شود، ارزش نهادن به فعالیت‌های این قشر از جامعه است، کارآفرینی کاری ارزشی است، چرا که یک کارآفرین می‌تواند با فکر خود صدها نفر را به اشتغال‌زایی و درآمد سوق دهد بنابر این باید ارزش نهادن به کارآفرینان را به عنوان یک نگرش در جامعه فرهنگسازی کرد.

فرماندار مشهد با تاکید به توجه بخش صنعت بر تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی افزود: صنعتگران باید توجه ویژه‌ای به تولید ملی داشته باشند؛ هر چند لازمه تولیدات داخلی توجه به کارآفرینی، بهره‌مندی از طرح‌ها و ایده‌های آنان است، بنابر این این انتظار می‌رود که در سال 91 کارآفرینان با کمترین مشکلات رو به رو شوند و بتوانند افکار خود را به بدنه صنعت منتقل کنند.

وی هم‌اندیشی صنعت‌گران، مسئولان و کارآفرینان را بهترین راه ممکن برای حمایت از تولید ملی و کارآفرینان دانست و گفت: تعامل در بدنه صنعت نکات مثبتی را در بخش‌های کلان اقتصادی به دنبال دارد چرا که لازمه هر کاری کارآفرینی، تولید، مدیریت، مصرف و... است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.