رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری مازندران گفت: در آینده‏‌ ای نه چندان دور ایران جزو 10 کشور نخست تولید کننده علم در جهان می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن   احمد جعفری ‏‌صمیمی صبح امروز در جمع دانشجویان و استادان فیروزکوه اظهارداشت: تولید مقالات هسته ‏‌ای از سوی دانشمندان جوان ایران قابل مقایسه با کشورهای جهان نیست.

وی افزود: در جهاد علمی، افزایش رشد به گونه‏‌ ای بوده است که بالاترین نرخ رشد را از لحاظ انتشار مقالات در مجلات معتبر دنیا از سوی ایران شاهد بوده ‏‌ایم.

رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری مازندران ادامه داد: بیش از یک سوم تولید علم کل منطقه خاورمیانه توسط ایران محقق شده است.

جعفری ‏‌صمیمی با عنوان اینکه هدف ایران در سند چشم ‏‌انداز 1404 دست‌ یابی به مقام نخست علمی و اقتصادی در سطح منطقه است، روند رو به رشد ایران را بسیار قابل توجه و خوب ارزیابی کرد.

وی با اشاره به سند چشم ‏‌انداز بیست ساله کشورمان گفت: در برنامه چشم ‏‌انداز بیست ساله هدف این بود که بتوانیم در سال 1404 سهم تولید علم را از سوی کشور ایران به حدود یک درصد برسانیم و این در حالی است که اکنون 1.27 درصد تولید علم را به خود اختصاص داده‏‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد فیروزکوه افزود: تولید نا خالص ملی را نخستین شاخص در بحث جهاد اقتصادی است.

جعفری ‏‌صمیمی ادامه داد: علاوه بر عوامل سنتی از قبیل کار، سرمایه و زمین هر گونه نوآوری مشروط به داشتن دانش و اطلاعات منطبق با دانسته‏‌ های روز است.

وی علاوه بر عوامل سنتی که تولید به آنها بستگی دارد، عوامل نهادی و حکم‏ رانی از قبیل ثبات سیاسی، کنترل فساد و حاکمیت قانون را از موارد مهم برای رسیدن به اهداف جهاد اقتصادی برشمرد.

جعفری‏‌صمیمی ادامه داد: اگر فرهنگ مشارکت در تولید ملی نباشد، رشد اقتصادی محقق نخواهد شد.

رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری مازندران تصریح کرد: بهبود در امر کنترل فساد و حاکمیت قانون به ‌طور متوسط در بلند مدت می‏‌ تواند درآمد سرانه کشورها را تا چهار برابر افزایش دهد.

وی ریشه اصلی بحران ‏‌های اقتصادی در غرب را آزادی بیش از حد اقتصاد عنوان کرد و راه حل جدید مبارزه با بحران‏‌ها را به‏‌ کارگیری اقتصاد اخلاقی دانست.

رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری مازندران تصریح کرد: در حال حاضر، گرایش‏‌های اقتصاد اسلامی به شدت در غرب مورد توجه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.