کلاهبردار حرفه ای که به عنوان مامور یکی از ارگان های دولتی و نظامی به بهانه کمک برای انجام امورات بیمارستانی ، اقدام به دریافت وجه نقد از مردم می کرد دستگير و روانه زندان شد.

  به گزارش خبرنگاراجنماعی باشگاه خبرنگاران،سی و یکم فروردین ماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 152 خانی آباد به مأموران اعلام کرد:شخصی با معرفی خود به عنوان مأمور یکی از ارگان های دولتی و به بهانه کمک برای انجام امورات بیمارستانی ، اقدام به دریافت مبلغ دو میلیون تومان از من کرده و پس از آن نیز متواری  شده است . با تشکیل پرونده مقماتی و به دستور آقای محمدحسین  محمدنژاد حصاری ، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 16 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، مالباخته با حضور در پایگاه پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت : چند روز پیش در منطقه عبدل آباد ، در حین تردد با خودرو با یک عابر پیاده تصادف کردم که به علت شدت تصادف مجبور به انتقال این شخص به بیمارستان شدم ؛ زمانیکه در داخل بیمارستان پیگیر انجام اقدامات درمانی بودم ، فردی با مراجعه به من و معرفی خود به عنوان مأمور یکی از ارگان های دولتی قول مساعد داد تا در ازای دریافت مبلغ دو میلیون تومان ، تمامی امور مربوط به بیمارستان از جمله بیمه درمانی و هزینه های درمانی و همچنین پیگیری اقدامات درمانی را به طور کامل انجام دهد ، اما پس از گرفتن این مبلغ ناپدید شد . با توجه به اطلاعات بدست آمده از مالباخته ، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی مجرم سابقه دار به هویت "حسین . غ" ( 30 ساله ) شدند . بررسی سوابق متهم نشان داد که وی پیش از این نیز بارها به اتهام "جعل عنوان" دستگیر و روانه زندان شده و اولین سابقه دستگیری او نیز به سن 19 سالگی باز می گردد . با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص هویت دقیق و همچنین بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم ، کارآگاهان موفق به شناسایی محل های تردد "حسین . غ" در جنوب شهر تهران و شهرری شده و سرانجام هشتم خرداد ماه سال جاری ، وی را دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند .
 سرهنگ کارآگاه  علی اکبر اسدی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به این موضوع که تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد ، گفت : " با دستگیری و شناسایی متهم توسط شاکی پرونده و با توجه به شیوه و شگرد متهم در جعل عنوان مأمور ارگان های دولتی و نظامی و همچنین سوابق متعدد در خصوص جعل عناوین و احتمال افزایش دیگر مالباختگانی که به شیوه و شگرد و عناوین مختلف دولتی و .... از سوی متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان و دیگر مالباختگانی احتمالی که موفق به شناسایی متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " ./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار