نماینده سازمان حج و زیارت درعراق گفت: هم اکنون 12 هزار زائر ایرانی برای روز ولادت امام حسین (ع) در کربلا حضور دارند.


جواد خافی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد:روزانه 4 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند و اعزام زائران از طریق 4 مرز شملچه ،خسروی ،مهران ،چرا به انجام می شود.
وی افزود:در حال حاضر برای مراسم سوم شعبان و ولادت امام حسین(ع) ،12 هزار زائر ایرانی خود را برای شرکت در مراسم آماده می کنند.
خافی تصریح کرد:با وجود تراکم بالای زائران حسینی کشورمان بدون کوچکترین مشکلی به انجام اعمال و زیارت خود مشغول هستند و هیچ مشکلی در اسکان و هتل های محل اقامت آنها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هتل های محل اقامت زائران به 4 دسته تقسیم شده اند،بیان کرد:زایرانی که از طریق کاروان های عتبات عالیات  اعزام شده اند در 250 هتل در کربلای معلی و نجف اشرف مستقر هستند.
خافی ادامه داد:آمار 12 هزار نفری زائران ایرانی مستقر در کربلای معلی تنها مربوط به زائرانی است که از طریق سازمان حج و زیارت اعزام شده اند و این آمار شامل زائران ایرانی که به صورت انفرادی اقدام به سفر نموده اند نمی باشد.
وی یادآور شد:هر روز مراسم ویژه ایی توسط بعثه مقام معظم رهبری پس از اقامه نماز جماعت در حرم سیدالشهدا برگزار می شود و همچنین هر شب از ساعت 21 و سی تا 22 و سی در حرم حضرت اباالفضل(ع) با حضور زائران کشورمان برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار