قانون ازدواج همجنس گرايان که قرار بود از چهارشنبه در ايالت واشنگتن آمريکا اجرا شود ، به علت درخواست مخالفان براي برگزاري همه پرسي در اين خصوص به حال تعليق درآمد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاي  آسوشيتدپرس ؛ مخالفان قانون ازدواج همجنس گرايان در ايالت واشنگتن درست يک روز پيش از اجراي اين قانون، با جمع آوري بيش از 200 هزار امضا، خواستار به راي گذاشتن عمومي اين موضوع در ماه نوامبر شدند.

اين قانون که اوايل امسال در پارلمان ايالتي واشنگتن تصويب و به امضاي کريس گريگوري، فرماندار رسيد، واشنگتن را به هفتمين ايالتي تبديل خواهد کرد که ازدواج همجنس گرايان در آن قانوني است.

مسئولان ايالت واشنگتن امضاهاي جمع آوري شده را بررسي خواهند کرد تا ببينند اين شمار امضا براي برگزاري همه پرسي در خصوص اين قانون کافي است يا خير.

گروههاي ملي گرا از جمله سازمان ملي ازدواج که در تلاشها براي عدم اجراي اين قانون در ايالتهاي کاليفرنيا و  مين مشارکت داشت، قول داده اند به مبارزه با قانون ازدواج همجنس گرايان ادامه دهند.
براساس اين گزارش ، ازدواج همجنس گرايان هم اکنون در ايالتهاي نيويورک، کانکتيکات، آيووا، ماساچوست، نيوهمپشاير، ورمونت و واشنگتن دي سي  از نظر قانوني مجاز است. ايالت مريلند نيز اين قانون را اوايل امسال تصويب کرد اما قرار است چند ماه ديگر  در اين خصوص راي گيري سراسري شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار