مقامات عراق از وقوع پنج انفجار در يکي از ميدانهاي نفتي در شمال اين کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بنا بر اعلام مسئولان عراقي، پنج بمب امروز صبح در يکي از ميادين نفتي شمال عراق منفجر شد که به دو لوله نفت خسارت وارد کرد،‌‌ اما جريان انتقال نفت خام را تحت تاثير قرار نداد.
اين خطوط لوله، نفت را از ميدان باي حسن  در استان مورد مناقشه کرکوک به خط لوله جيحان منتقل مي کند که نفت خام را از طريق ترکيه صادر مي کند.
عبيد حسن، شهردار منطقه ديبيس که ميدان نفتي باي حسن در آن واقع است، گفت : يک انفجار در مقابل خطوط لوله نفت در حوزه نفتي باي حسن رخ داد. اين انفجار يک حمله تروريستي بود.
يکي از مديران شرکت نفت شمال عراق گفت دو بمب حدود ساعت شش و سي دقيقه صبح امروز به وقت محلي مقابل خطوط لوله رخ داد که به آنها خسارت وارد کرد اما  تاثيري در جريان صدور نفت نداشته است.
سه بمب کنارجاده اي ديگر نيز در اين ميدان نفتي منفجر شد، اما هيچ خسارتي به همراه نداشت. نيروهاي امنيتي دو بمب ديگر را نيز در منطقه خنثي کردند.
مدير شرکت نفت شمال عراق با اشاره به وزارتخانه هاي کشور و دفاع گفت :  اين وزارتخانه ها هيچ اقدامي براي حفاظت از ميدان نفتي باي حسن به عمل نياورده اند. حفاظت از اين ميدان بر عهده قبايلي است که نزديک آن زندگي مي کنند. اما اين قبايل هم سلاحي براي حفاظت از در اختيار ندارند.
عاصم جهاد، سخنگوي وزارت نفت عراق تاکنون درباره اين انفجارها اظهارنظر نکرده است.
برچسب ها: انفجار ، نفتی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار