عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تعاملی بودن و برقراری ارتباط دو سویه با مخاطب را از مهم ترین ویژگی های تکنولوژی های نوین ارتباطی دانست.

سیدرضا نقیب السادات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اشاره به ویژگی جمع زدایی فن آوری های نوین گفت: تکنولوژی های جدید و استعمار فرانو، امکانات جمعی موجود را کم رنگ و افراد را به انزوا می کشانند و سبب می شوند هرکس در انزوا و تنهایی خود از آن ها استفاده کند.

وی در ادامه بیان کرد: در مدل عملکردی صاحبان این فن آوری ها با استفاده از قابلیت های راسنه ای پیام های خود را پرجاذبه و برای تحت تأثیر قرار دادن و نگرش ها و باورهای افراد منتقل می کنند.

این استاد دانشگاه با بیان هشت مرحله تحول وسائل ارتباطی افزود: از جمله این موارد ارتباطات میان فردی و شفاهی، ارتباطات سنتی و آخرین مرحله ارتباطات ترکیبی یا چند رسانه ای ها هستند که امروزه شکل گرفته اند.

وی با بیان ناکارآمدی برخی دستگاه ها در عرصه تبلیغ دینی از نظر مخاطب خاطرنشان کرد: بخشی از این دستگاه ها چند نقشی هستند و با ارائه عدم کارآمدی لازم قابلیت های رسانه ای پرجاذبه را برای انتقال مفاهیم دینی به کار نگرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.