محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين براي ديدار با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به طور مشروط اعلام آمادگي كرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  فرانسه ؛ محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين شنبه شب براي ديدار با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به شرط آزادي زندانيان فلسطيني که قبل از توافقنامه هاي اسلو در سال 1993 بازداشت شده اند اعلام آمادگي کرد.

محمود عباس در داخل هواپيمايي که او را از پاريس به امان، پايتخت اردن منتقل مي کرد، شرط هاي خود را براي از سر گيري مذاکرات صلح تکرار کرد: توقف شهرک سازي و به رسميت شناختن مرزهاي سال 1967.مذاکرات صلح از سپتامبر2010متوقف شده است.


عباس با اشاره به اين که از نخست وزير اسرائيل خواسته است همه زندانيان فلسطيني را که قبل از امضاي توافقنامه هاي اسلو در فلسطين اشغالي زنداني شده اند، آزاد کند، خاطر نشان کرد « درباره آزادي زندانيان توافق شده است اما اسرائيل به تعهد خود عمل نمي کند ».

براساس اين گزارش ، شمار زندانيان فلسطيني که قبل از توافقنامه اسلو بازداشت شده اند، 123 نفر اعلام شده است.

محمود عباس خاطر نشان کرد : در صورت آزادي زندانيان فلسطيني احتمال دارد در نشستي با نتانياهو گفتگو کند اما اين نشست به معني مذاکره با اسرائيل نخواهد بود.

محمود عباس روز جمعه در پاريس در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه از اين که نتوانسته است اسرائيلي ها را به توقف شهرک سازي متقاعد کند، ابراز تاسف کرد.

رئيس تشکيلات خود گردان فلسطين گفت: « ما به آنها گفته ايم در صورتي که زندانيان را آزاد کنند، و اجازه دهند تسليحات مورد نياز پليس فلسطين وارد شود، مي توانيم با آنها دور يک ميز بنشينيم ».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار