بانک تسویه حساب های بین الملل(BIS) ارزش مراودات مالی ایران و بانک های ۳۹ کشور جهان در پایان سال 2011 را 25.09 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه BIS، بدین ترتیب مجموع مبادلات ایران با این بانک ها در پایان دسامبر 2011 بالغ بر 25.09 میلیارد دلار بوده است. این رقم در پایان سال 2010 حدود 34.31 میلیارد دلار اعلام شده بود.

میزان سپرده های ایران نزد بانک های خارجی 39 کشور جهان در پایان سال گذشته میلادی 3.4 میلیارد دلار کاهش نسبت به سال قبل داشته است.

تعهدات ایران در برابر این بانک ها نیز طی همین مدت 5.82 میلیارد دلار کاهش داشته و به 10.74 میلیارد دلار در پایان سال 2011 میلادی رسیده است.

سپرده های ایران نزد بانک های مورد بررسی بانک تسویه حساب های بین المللی در این گزارش از پایان سال 2008 به طور کلی روندی کاهشی را طی کرده است. سپرده های ایران نزد بانک های خارجی در دسامبر 2008 بالغ بر 41.5 میلیارد دلار بوده است که بدین ترتیب طی 3 سال این رقم نزدیک به 27 میلیارد دلار کاهش داشته است.

بانک هایی که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند عمدتا در اروپا یا کشورهای متحد آمریکا قرار دارند و کاهش سپرده های ایران در این بانک ها در راستای سیاست برقراری موازنه میان سپرده های خود در بانک های خارجی تاثیرپذیر از آمریکا با تعهدات خود به این بانک ها قرار داشته است.

بر اساس گزارش بانک تسویه حساب های بین الملل، تعهدات ایران نسبت به این بانک ها در پایان دسامبر 2011 با 1.2 میلیارد دلار کاهش نسبت به سه ماه قبل از آن و سپرده های ایران نزد این بانک ها نیز 2.1 میلیارد دلار کاهش مواجه شده است.

گفتني است، مقر اصلی بانک تسویه حسابهای بین الملل در سوئیس می باشد و گزارشهای آن تحت عنوان بانکداری بین المللی و تحولات بازار مالی چهار بار در سال منتشر می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار