رئيس فدراسيون وزنه برداري گفت: براي تقسيم ست هاي كامل وزنه و ميله ملاك هاي زيادي داريم كه پس از بررسي اين كار را انجام مي دهيم.

حسين رضا زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: هر سال 100 ست كامل ميله و وزنه ، وزنه برداري وارد مي كنيم كه اين 100 ست كامل به صورتي تقسيم خواهد شد كه 10 ست براي تيم هاي ملي و 90 ست براي هيات هاي وزنه برداري مي باشد.

وي ادامه داد: براي تقسيم 90 ست ميله و  وزنه باقي مانده ملاك هاي زيادي را در نظر داريم كه به هيئت هاي وزنه برداري تعلق گيرد.

رضا زاده در مورد نحوه تقسيم اين تجهيزات به هيئت هاي وزنه برداري تصريح كرد: ظرفيت هاي موجود در هر منطقه فعاليت هاي صورت گرفته در يك سال گذشته و مقام  هايي كه وزنه برداران هر استان در مسابقات رده هاي سني مختلف قهرماني كشور به دست آورده اند از جمله ملاك هايي است كه در تعيين سهميه هيئت هاي وزنه برداري كشورمان براي دريافت ميله و وزنه مورد توجه قرار مي گيرد.

رضا زاده در مورد تجهيزاتي كه در اختيار شهرستان ها و هيئت ها قرار مي گيرد اضافه كرد: هر چند ملي پوشان كشورمان طي 2 سال گذشته افتخارات كم نظيري را در سطح بين المللي به دست آورده اند اما اين دليل نمي شود كه ما نسبت به گذشته پشتوانه سازي و تجهيز شهرهاي وزنه بردار خيز كشورمان به امكانات وزنه برداري بي توجه باشيم.

 وی ادامه داد: تامین تجهیزات وزنه برداری مهم ترین دغدغه هیئت های وزنه برداری در سراسر کشور است خرید 100 ست کامل وزنه برداری در اولین سال حضورم در فدراسیون در راستای برطرف کردن بخشی از این نیاز مهم برای وزنه برداری کشور صورت گرفت.

رضا زاده تاکید کرد: هر چند که به دلیل پاره ای از مشکلات 100 ست کامل میله و وزنه خیلی دیرتر و با تاخیر به فدراسیون رسید ولی به زودی 90 ست کامل را بین هیئت های وزنه برداری کشور تقسیم خواهیم کرد که کمبود ها برطرف شود.

وی ادامه داد: البته بر اساس ظرفیت های موجود در کشورمان، برنامه ریزی فدراسیون به گونه ای است که همه ساله 100 ست میله و وزنه درجه یک خریداری و در اختیار هیئت های وزنه برداری قرار می گیرد تا بخشی از کاستی های موجود در بخش امکانات و تجهیزات جبران شود.

رضا زاده خاطر نشان کرد: با توجه به علاقه شدید استعداد های ورزش وزنه برداری در کشور پهناورمان، بضاعت فدراسیون وزنه برداری در این حد است اما تلاش من و همکارانم در فدراسیون بر این است که نیازهای جوانان این مرز و بوم را برطرف کنیم.

وی در پایان گفت: بخش عمده اعتبارات فدراسیون وزنه برداری به ساخت خانه های وزنه برداری ، تجهیز سالن های وزنه برداری و استعداد یابی اختصاص می یابد تا شاهد رشد و اعتلای این رشته در کشورمان باشیم./مح

برچسب ها: رضا زاده ، ست های ، وزنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار