اثر ماندگار «امام صادق علیه السلام و مذاهب اهل سنت» که ترجمه کتاب «الامام الصادق و المذاهب الاربعه» در دانشگاه ادیان و مذاهب قم رونمایی می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، ،مجموعه گرانسنگ«امام صادق علیه‌السلام و مذاهب اهل سنت» ترجمه کتاب «الامام الصادق و المذاهب الاربعه» تالیف محقق ژرف اندیش شیعه مرحوم علامه اسد حیدر است، حاصل تلاش گروهی مترجمان حوزوی حلقه ترجمه مرآت متشکل از طلاب جوان و دانشور و زبان‌دان حوزه است.

این مجموعه در هشت جلد یکی از مهم‌ترین و اثرگذار ترین آثار در حوزه تاریخ تحلیلی اسلام و حیات علمی سیاسی امام صادق(ع) است. این اثر سی سال پیش به زبان اردو ترجمه شده بود، اما خلاء برگردان آن به فارسی کاملا احساس می‌شد.

اسد حیدر دانشمند فرهیخته و مورخ توانمندی بود که محضر شماری از عالمان برجسته حوزه نجف چون حضرات آیات محمد حسین کاشف الغطاء , سید محسن حکیم و نیز آیت الله خوئی را درک کرد و در کسب علوم دینی به مرتبه‌ای والا دست یافت و اگر چه در کسوت روحانیت نبود اما به دلیل موقعیت علمی و قدرت تحقیقی فراوانش همواره مورد احترام بود.

این اثر ارزشمند هم‌اکنون توانسته به عنوان یک منبع مورد اعتماد برای پژوهشگران تاریخ اسلام به شمار آید.

مراسم رونمایی این اثر ارجمند، روز پنجشنبه 25 خرداد با سخنرانی آیت الله سبحانی از ساعت 10 در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.