اگر کسی بخواهد کاری را انجام دهد حتما می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، استان تهران خوشبختانه به خاطر آب وهوایی، که دارد هم امکان کشاورزی و هم دامپروری دارد و از هم مهم تر اینکه مهندسان جوانی که دراین بخش تحصیل کرده اند هم، کم نیستند.
 اما به خاطر یک سری از مشکلات سراغ کارهای کشاورزی و دامپروری نمی روند.
 تا به حال شما مسئولین جهاد کشاورزی از خودتون پرسیده اید چرا مهندسان این رشته های تحصیلی کشاورزی و دامپروری در کارهایی شاغل هستند که اصلا ربطی به رشته های آنها ندارد و کار کشاورزی و دامپروری رو بوسیدن و کنار گذاشتند؟
 شاید هم عده ای از آنان امکانات لازم مثل زمین مورد نظر رو برای این کار را نداشته باشند و شاید افرادی دیگر از این یک مورد برخوردار باشند اما از دیگر امکاناتی که برای ادامه فعالیت مثل تامین آب لازم است برخوردار نباشند.
 وقتی هم برای حل این مشکلات به سراغ مسئولین جهاد کشاورزی یا اداره امور آب های سطحی مراجعه می کند با یک تخته سنگی مواجهه می شود که سر راه آنان می اندازد.
 وقتی با این جوانان علاقمند به کار کشاورزی و دامپروری صحبت می کنیم فقط فقط از عدم همکاری مسئولین می گویند چرا باید کاری که به عهده گرفتیم و وظیفه ی ما این است که کار مردم را راه بیندازیم فقط آنها را دور می زنیم و یا سرکارشان می گذاریم؟
 آخه خدا را خوش می آید؟
 اگر یکی با فرزندان خودتان این کار رو کند چه کار می کنید؟
درست است، کار مردم توسط مسئولین راه می افتد اما به شرط این که از طرف افراد خاصی معرفی شود و یا این که کام آنها شیرین شود.
 حال اگر کسی از این دو شرط برخوردار نباشد چند سال دورخودش چرخیدن و دل سرد شدن و بالاخره روی آوردن به شغل دیگر، دل از کار کشاورزی و دامپروری می کند و دیگر برای حل مشکل به سراغ ادارات دولتی نمی روند و همه را به شغل آزاد دعوت می کنند.
حالا شما فکر کنید چندین نفر با این مشکل روبه رو هستند.
 البته بی انصافی نمی کنیم دولت در امر جهاد کشاورزی تسهیلات خوبی رو از سالهای گذشته برای متقاضیان گذاشته اند اما این تسهیلات  فقط برای آنهایی هست که زمینهای آنها با مشکل روبه رو نیست.
 اما در همین جا یه خبر خوشحال کننده به تمامی متقاضیانی می دهیم که سنگ های جلوی راه شان با طرح جدید دولت برداشته می شه.
 این خبر خوشحال کننده را مرتضی تمدن استاندارد تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اعلام کرد و گفت: با توجه به سال تولید ملی وحمایت از کار و سرمایه ایرانی ، تاکید بیشتر دولت برای بخش جهاد کشاورزی است.
وی گفت: تمامی کسانی که در بخش کشاورزی زمینهای آنها با مشکل آب روبه رو هستند با طرح جدید دولت آب مورد نیاز زمینهای آنها تامین می شود.
 افرادی هم که تحصیلاتشان کشاورزی است مشغول به کار می شوند و تسهیلات ویژه ای هم به آنها تعلق خواهد گرفت.
استاندار تهران درباره سوالی که آیا این طرح فقط برای متقاضیان امر کشاورزی است یا اینکه افرادی که می خواهند دامپروری کنند ونیاز مبرمی به تامین آب دارند هم از این تسهیلات برخوردارند  گفت: کسانی که مي خواهند گاو داری،  پرورش ماهی و ..... را راه اندازی کنند در خواستی دوباره تهیه و به زودی به جهاد کشاورزی های شهرستان های مربوطه مراجعه کنند تا درخواست آنها در طرح جدید دولت قرار گیرد و مشکل آنها حل شود.
 با توجه به اینکه چند ماهی به پایان دولت نهم نمانده امیدوارم مسئولین جهاد کشاورزی استان تهران با متقاضیان همکاری کنند و هر چه زودتر سنگ ها را بردارند و یه خدا خیری برای خودشون و یک خوشحالی برای کشاورزان و دامپروران زحمت کش بگذارند این رو فراموش نکنیم که مهندسان جوان تحصیل کرده و در امر کشاورزی و دامپروری نه تنها در استان تهران بلکه در کشور زیاد داریم،  با کم کاری در ادارات کاری نکنیم که آنها دل سرد شوند.
 حالا دیديد کار نشد ندارد و خواستن توانستن است، دولت خواست، توانست به زمین هايی که درامر کشاورزی و دامپروری مشکل دارند با طرحی ویژه این مشکل را حل کند./ز
گزارش از ستاره جیریائی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار