امروزه احساس نیاز به خدمات ثبت احوال حکایت گر نقش ممتاز و منحصر به فرد ثبت احوال در دنیای امروز است به همین خاطر همکاری با ثبت احوال بیش از گذشته لازم است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، دکتر حجازی گفت: کارکنان خدمت گزار ثبت احوال با تلاش های شبانه روزی خود حقیقتا گام های مهمی در زمینه خدمتگزاری به مردم برداشته اند.
 وی افزود: جایگاه ثبت احوال به عنوان نهادی حاکمیتی و پایه استحکام واطمینان اسناد در ثبت احوال است زیرا که اسناد صادر شده در ثبت احوال ملاک عمل در احراز هویت و کسب خدمات مختلف است.
 حجازی تصریح کرد: انتشار کتابچه های آماری و دست یابی به آمار و اطلاعات توسط محققان که پیش از این دشواربوده است را تسهیل می کند واین کاری ارزشمند و مفید است.
 وی تاکید داشت: تحلیل این آمار می تواند ضمن شناخت وضعیت اجتماع و شاخص های مختلف اجتماعی، محققان را در ارائه راهکارهای برای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سلامت جامعه یاری نماید.
 صدور شناسنامه مکانیزه،  آرشیو الکترونیکی اسنادجعلی وایجاد مقدمات صدور کارت ملی هوشمند از جمله اقدمات زیر بنایی مهمی هستند که در راستای اتقان اسناد هویتی انجام شده است.
 وی آمار متولدین سال گذشته را 507102 نفر و متوفیان را 22121 نفر اعلام کرد وافزود: ثبت ولادت و فوت در مهلت قانونی 98.5درصد بوده است همچنین در سال گذشته 62 هزار و 358 واقعه ازدواج و 8 هزار و 436 واقعه طلاق رخ داده است./ز

 

برچسب ها: خدمات ، ثبت احوال ، عمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار