رئيس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای موجب می شود دو طرف از مزیت های نسبی یکدیگر در تبدیل شدن به قدرت اقتصادی مهم در منطقه بهره ببرند.


به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران حميدرضا ترقي ریيس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی که در راس هیاتی از این حزب به چین سفر کرده است در نشستی با مسئولین مطالعات و برنامه ریزی و امور هماهنگی قومیت ها ،تبلیغات و اطلاع رسانی و توسعه اقتصادی استان نین شیا ضمن تشکر از اقدامات دولت چین برای حل مشکلات رفاهی مسلمانان آن استان اظهار داشت: ظرفیت های بالقوه موجود در این استان قابلیت توسعه، سریع و جهشی را برای استان به وجود آورده است مشروط بر اینکه مسلمانان برنامه های توسعه استان را در راستای مبانی فکری و اعتقادی خود ببینند.

ترقی با اشاره به نمایشگاه تولید غذای حلال در آن استان تصریح کرد:  این نوع جهت گیری اقتصادی با فرهنگ اسلامی همخوانی دارد و ظرفیت آنان را در توسعه همر اه می کند .

رئيس امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی همچنین در بازدید از یکی از مساجد مهم شهر نینگ شیا در دیدار با امام جماعت مسجد و رئیس انجمن دین اسلام شهر گفت : امروز اسلام به برکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی درجهان عزت وهویت تازه ای یافته و شما باید برای پر کردن خلا معنویت در جامعه زیبائی های اسلام را به نسل جوان نشان دهید.

امام جماعت و مسئول انجمن دین اسلام شهر نینگ شیا نیز اظهار داشت : امام خمینی(ره) تنها امام و پیشوای شما نیست بلکه ایشان در دل همه مسلمانان جهان جای دارند و خدمات بزرگی به اسلام کردند.

وی روابط فرهنگی بین ایران و چین را دیرینه و عمیق دانست و تاکید کرد: هنوز نسل قبل از ما کلمات زیادی از فارسی را تلفظ میکنند و زبان فارسی و عربی برای ما بسیار مهم است.

*چند قطبی شدن نظم آینده جهان مستلزم همکاری استراتژیک ایران و چین است

 ترقی همچنین در دیدار با مسئولان حزب کمونیست شهر نینگ بو با تاکید بر اهمیت استراتژیک روابط ایران و چین گفت : عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای موجب میگردد دوطرف از مزیت های نسبی یکدیگر در تبدیل شدن به قدرت اقتصادی مهم در منطقه بهره ببرند.

وی با اشاره به پیشرفتهای ایران علی رغم 33 سال  تحریم های غرب علیه ایران اظهار داشت: غربیها بزرگترین مانع رشد اقتصادی ما و شما هستند و لذا باید برای غلبه بر یک جانبه گرائی آمریکا دست به دست هم بدهیم.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پیشرفتها ایران در امر پتروشیمی و ذخائر فراوان انرژی در ایران از سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری مطمئن در ایران دعوت کرد و افزود:  راه توسعه دوکشور ایران و چین به خاطر توطئه های غرب هموار نیست و حضور فزآینده آمریکا در منطقه پاسفیک می تواند برای بنادر جنوبی و شرقی چین ناامن کننده باشد ، بنابر این باید مابا یکجانبه گرائی و ناامن سازی دنیا توسط آمریکا مقابله کنیم./س3
برچسب ها: موتلفه ، ترقی ، شانگهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار