ششمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» در بخش مستقلی، به استقبال نمایش و تقدیر از مستندهای مرتبط با «خلیج فارس» می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت، در این بخش که عنوان آن «نگین درخشان» است، فیلم های مستند مرتبط با بوم زیست «خلیج فارس» بصورت مستقل پذیرفته و داوری شده و مورد تقدیر واقع می شوند.
برپايه اين گزارش، جايزه بخش «نگین درخشان» جشنواره‌ي ششم سينماحقيقت، تنديس فيروزه‌اي، ديپلم افتخار و مبلغ 50 ميليون ريال مي‌باشد كه به مستندساز برگزيده اين بخش اهداء خواهد گرديد.
پیش از این هم اعلام شده بود که به منظور پاسداشت سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، بخش ويژه‌ي ششمين جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت» به نمايش مستندهاي صنعتي و كشاورزي اختصاص يافته است.
این گزارش می افزاید: عموم تهيه‌كنندگان و مستندسازان سينماي ايران جهت شركت در بخش «نگین درخشان» جشنواره بین المللی سینماحقیقت مي‌توانند آثار مستند مرتبط با بوم زیست «خلیج فارس» خود را حداكثر تا تاريخ دهم مردادماه 1391، به دبيرخانه جشنواره به نشاني تهران، خيابان سهروردي شمالي، ميدان شهيد قندي، شماره 15، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، طبقه اول، تلفن 14و88528312  ارسال نمايند.
گفتنی است که ششمين جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت» در بخش مسابقه ملی آثار موضوعي هم پذيراي مستندهاي قوم‌شناسي، جنگي، سياسي، تاريخي، علمي، ديني و آييني، اجتماعي، زيست‌محيطي، ورزشي، خانواده و چهره‌نگاري (پُرتره) خواهد بود. البته در صورت عدم حدنصاب هر موضوع (درخواست حضور حداقل 30 فيلم متقاضي شركت در آن‌گونه براي رقابت) آثار متقاضي صرفاً در بخش «آزاد» مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.
ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران: سينماحقيقت، طي روزهاي 13 تا 19 آبان‌ماه 1391، در شهر «تهران» برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار