يک کارشناس مسائل سياسي گفت: عدم توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ضديت با ارزش‌هاي نظام بازگشت جريان اصلاحات را به عرصه سياسي تا حدودي با مشکل مواجه کرده است.

مهدي فضائلي کارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه انتخابات رياست جمهوري در ايران همواره مورد استقبال آحاد مردم واقع شده است، گفت: در برخي مقاطع عواملي موجب افزايش مشارکت حداکثري مردم در انتخابات مي‌شود و از يک حدانتظار بالاتر مي‌رود که انتخابات رياست جمهوري سال 88 از جمله رقابتي ترين و پرشورترين انتخابات بوده است.

وي با اشاره به عوامل رقابتي تر شدن انتخابات سال 88 ، تصريح کرد: ايجاد فضاي جديد در انتخابات، شکل گيري رقابت هاي جدي‌تر و برگزاري مناظره‌هاي تلويزيوني منجر به ايجاد انتخاباتي رقابتي تر شد .

فضائلي با اشاره به اينکه مشارکت حداکثري مردم در انتخابات رياست جمهوري سال 88 در چارچوب نظام و اهداف و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي صورت گرفت، اظهار داشت:‌ اکثريت افرادي که در انتخابات 88 شرکت کردند صرف نظر از اينکه به کدام نامزد راي دهند در چارچوب نظام، رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ارزشها‌ي انقلاب اسلامي پاي صندوق‌هاي راي رفتند.


فضائلي مشارکت حداکثري مردم در انتخابات را تداوم ارزش‌هاي نظام و انقلاب دانست و افزود: حضور حداکثري مردم در انتخابات اعتماد به نظام، حمايت از ولايت فقيه، پايبندي به اصول و ارزش‌هاي نظام جمهوري اسلامي بوده اما پس از انتخابات برخي جريان‌ها به دليل توهم‌زايي شکل گرفتند.

*خودباختگي اصلاحات  مهم ترين عامل شکل گيري فتنه 88 بود

وي شکست در انتخابات،‌ قانون گريزي و خود باختگي را از مهمترين عوامل زمينه شکل ‌گيري فتنه 88  توسط اصلاح طلبان و سران فتنه برشمرد و اظهار داشت:‌ موارد مذکور از جمله مواردي بود که سرآغاز فتنه 88 شد و در اين ميان کساني از جريان فتنه حمايت مي کردند که خود سرکرده سران فتنه غرب بودند و  تنش را ايجاد کردند.

فضائلي با بيان اينکه فتنه گران مقاصد خود را در براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران دنبال مي‌کردند ادامه داد: ملت هميشه بيدار ايران به شعارهاي ضد انقلاب و فريبکاري فتنه گران پشت پا زده و در راستاي اهداف نظام و ولايت فقيه آتش فتنه را به خاکستر تبديل کردند.

*حمايت مردم از نظام انزواي اصلاح طلبان را رقم زد

وي تصريح کرد: حمايت مردم از نظام و راي 40 ميليوني احمدي نژاد موجب عقب‌نشيني و در نهايت انزواي اصلاح‌طلبان شد که آنها تا به امروز حتي جرات زمزمه شرکت در هيچ يک از انتخابات‌هاي کشور را نداشتند چرا که آنها به دشمنان نظام  اسلام لبيک گفتند.

فضائلي مهمترين مشکلات حضور مجدد اصلاح طلبان در عرصه‌هاي سياسي کشور را عدم تعريف درست اصلاحات و اعتقادات آنها در چارچوب نظام و قانون اساسي دانست و بيان داشت:‌ عدم توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ضديت با ارزش‌هاي نظام بازگشت اين جريان را به صحنه سياسي تا حدودي با مشکل مواجه کرده است.

*طراحي مناظره‌ها با هدف شناسايي مواضع نامزدهاي انتخاباتي به صورت شفاف بود

وي با اشاره به مناظره‌هاي تلويزيوني پخش شده قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري 88  گفت:‌ يکي از دلايل عمده براي طراحي مناظره‌ها شناسايي مواضع نامزدهاي انتخاباتي به صورت شفاف بود چرا که مردم آگاهانه قدرت تصميم گيري پيدا مي کردند و به صورت شفاف رئيس جمهور کشور را انتخاب مي کردند.


فضائلي ادامه داد: مناظره‌ها قبل از برگزاري انتخابات کار مناسب و آگاهانه‌اي بود اما متاسفانه برخي از چهره‌ها توانايي مواجه شدن در مناظره ها را نداشتند و اين گفتگوها را سياسي و بي اخلاقي قلمداد کردند.

اين کارشناس مسائل سياسي  با بيان اينکه فتنه 88 بايد درس بزرگي براي انتخابات آينده باشد خاطر نشان کرد: ملت فهيم و هميشه بيدار ايران بدون هيچگونه تبعيض و دشمني همواره در صحنه‌هاي سياسي و اجتماعي کشور حضور خود را قاطعانه اعلام کرده اند و فتنه سال 88 به مردم نشان داد که هيچ قدرتي قادر نخواهد بود چهره نظام را مخدوش کند. /س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار