ميناي دندان با داشتن 96درصد موادمعدني، يكي از سخت‌ترين مواد موجود در جهان است كه تنها الماس آن را برش مي‌دهد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكترسيد خالد موسوي ‌فرد ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: ابزارهاي جرم‌گيري از آلياژهايي ساخته شده‌اند كه به سختي الماس نيست و نمي‌توانند ميناي دندان را برداشته و يا به آن صدمه‌اي وارد كنند.

وي افزود: از آنجايي كه در هنگام جرم‌گيري، نوك قلم با جرم روي دندان در تماس است، با رعايت اصول صحيح جرم‌گيري، هيچ خطري دندان و ميناي آن را تهديد نمي‌كند.

مديرگروه بهداشت دهان و دندان استان ایلام در رابطه با ضدعفوني كردن محيط دهان و دندان نيز تصريح كرد: ‌آب نمك و جوش شيرين (كربنات سديم)،بهترين ضدعفوني كننده دهان و دندان است كه استفاده از آن‌ها براي تمامي افراد توصيه مي‌شود.

موسوي فرد اضافه كرد: محيط دهان و دندان همواره با انبوهي از ميكروب‌ها و آلودگي‌ها به صورت طبيعي همراه است كه به دليل مقاومت طبيعي بدن، قادر به بيماري‌زايي نبوده و به صورت انگل در دهان باقي مي‌مانند.

وي عنوان كرد: براي پيشگيري از فعال شدن اين ميكروب‌ها و كاهش تعداد آن‌ها استفاده از ‌آب نمك و جوش شيرين كه به قليايي شدن محيط دهان مي‌انجامد، تاثير مثبتي در حفظ سلامت دهان و دندان دارد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.