معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع با اشاره به تأکيد رهبر انقلاب مبني بر صبغه نظامي کارکنان وزارت دفاع، گفت: ما به عنوان کارمند وزارت دفاع و سرباز ولایت باید با امور نظامی و از جمله تیراندازی آشنا باشیم.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، همزمان با دومین دوره آموزش نظامی کارکنان ستاد وزارت دفاع،امیر سرتیپ عزتی معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع در مرکز آموزش شهدا جوادنیا حضور یافت.

امیر سرتیپ عزتی در این بازدید، با حضور در میدان تیر این مرکز، مستقیماً بر روند آموزش و اجرای تیراندازی کارکنان نظارت کرد.

وی سپس در جمع کارکنان، ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در سخنان کوتاهی با تقدیر از فرماندهی قرارگاه و پشتیبانی، معاونت آموزش و فرماندهی و مدیران مرکز آموزش شهدا جوادنیا به ویژه روحانیون عقیدتی سیاسی که با لباس نظامی، پا به پای کارکنان حضور داشتند، گفت : موضوع آموزش کارکنان، تدبیر فرمانده معظم کل قوا است.

وی اضافه کرد : معظم له تأکید کرده اند که کارکنان وزارت دفاع باید صبغه نظامی داشته باشند و لذا وزیر دفاع نیز برنامه ریزی کرده اند تا کارکنانِ غیر نظامی وزارت برای یک دوره ۴۸ ساعته به این مرکز بیایند.

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع، از ایجاد نشاط، افزایش روحیه نظامی و سلحشوری و تقویت بنیه معنوی به عنوان مهمترین هدف این طرح نام برد و گفت: در اسلام بر تیراندازی، شنا و سوارکاری سفارش شده ضمن آنکه اساساً ما به عنوان کارمند وزارت دفاع و سرباز ولایت باید با امور نظامی و از جمله تیراندازی آشنا باشیم.

گفتنی است پیرو تدابیر فرمانده معظم کل قوا و دستور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مبنی بر برنامه ریزی و اجرای دوره های نظامی برای کلیه کارکنان ستاد وزارت دفاع، فرماندهی قرارگاه و پشتیبانی وزارت با همکاری مدیریت آموزش و توسعه معاونت سرمایه انسانی، سازمان عقیدتی سیاسی و کارکنان مرکز آموزش شهدا جوادنیا تاکنون دو دوره آموزش اردوگاهی کارمندان با حضور ۱۵۰ نفر از کارکنان ستاد وزارت در پادگان جوادنیا برگزار شده است.

در این اردوی ۴۸ ساعته، جهت یابی در شب با استفاده از قطب‌نما و ستارگان، اسلحه شناسی، باز و بسته‌کردن تفنگ کلاشینکف، آموزش فرامین میدان تیرومشق‌های پای قبضه، تیراندازی در مسافت ۱۰۰متر در میدان تیر با اسلحه کلاشینکف، تخمین مسافت‌، زندگی در شرایط سخت و کار با قطب‌نما و کمین و ضد کمین به کارکنان، آموزش داده شد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار