امير عزتي با اشاره به برگزاري جشنواره جوان سرباز گفت: ‌ تقدير از سربازان به طور حتم در سطح جامعه باعث افزايش روحيه خودباوري‌ آنان شده و نقش مهمي در افزايش امنيت اجتماعي خواهد داشت.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ نصرالله عزتي با اشاره به برگزاري جشنواره جوان سرباز ضمن تشريح اين جشنواره افزود: چند سالي است كه به همت معاونت امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح جشنواره جوان سرباز در سطح نيروهاي مسلح برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 60 درصد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را كاركنان وظيفه تشكيل مي‌دهند، اظهار داشت: مشمولين وظيفه كه خدمت مقدس زير پرچم را انجام مي‌دهند همگي جوان و بين 18 تا 30 سال سن دارند لذا لازم است به اين قشر آماده و پرتوان توجه ويژه شود.

امير عزتي با بيان اينكه جشنواره جوان سرباز گوشه‌اي از تلاش‌هاي‌ سربازان را يادآوري مي‌كند، تصريح كرد: اولين چيزي كه از اين جشنواره حاصل مي‌شود تقويت روحيه و ارتقاء منزلت اجتماعي سربازان در محيط خدمتي است.

معاون هماهنگ كننده وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه بايد جشنواره جوان سرباز به صورت ويژه برگزار و انعكاس يابد، گفت: تقدير از سربازان به طور حتم در سطح جامعه باعث افزايش روحيه خودباوري آنان شده و نقش مهمي در افزايش امنيت اجتماعي خواهد داشت.

وي با بيان اينكه سرباز يكي از مهمترين اركان بنيه دفاعي كشور است، تاكيد كرد: آنچه كه به سلاح ارزش مي‌هد و تجهيزات پيشرفته را به كار مي‌گيرد نيروي انساني ماهر، مومن و متخصص است كه اين نيروي انساني را‌ كاركنان پايور و وظيفه تشكيل مي‌دهند لذا نيروهاي وظيفه سهم بالايي در اين خصوص دارند.

امير عزتي با بيان اينكه هر چه كاركنان وظيفه متدين، ‌متعهد و متخصص باشد انگيزه بالايي براي خدمت دارند، تصريح كرد: آنچه در مؤلفه‌هاي ارتقاء توان رزم لازم است مورد توجه قرار گيرد بعد معنوي كاركنان وظيفه است چرا كه در حقيقت داشتن جوانان با انگيزه و از جان گذشته و فداكار بازدارندگي بالايي ايجاد مي‌كند‌.

معاون هماهنگ كننده وزارت دفاع با بيان اينكه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران سربازي امري مقدس به شمار مي‌رود، با اشاره به بياناتي از حضرت امام خميني (ره) كه فرمودند «از دين خدا دفاع كنيد و نگهبان كشور بقية الله الاعظم باشيد» گفت: سرباز به تعبير امام راحل نگهبان كشور بقية‌الله الاعظم (عج) است.

امير عزتي با بيان اينكه كاركنان وظيفه‌اي كه در وزارت دفاع شروع به خدمت مقدس سربازي مي‌كنند در يگان‌هاي حفاظت پيراموني براي حفظ و حراست اماكن حساس و حياتي وزارت دفاع بكارگيري مي‌شوند، اظهار داشت: تعدادي از نيروهاي وظيفه با تحصيلات تكميلي نيز در رشته تحصيلي خود در صنعت دفاعي بكارگيري مي‌شوند.

وي در پاسخ به اين سئوال كه توقعات وزارت دفاع از جوانان در كسوت سربازي چيست، تاكيد كرد: سربازان بايد با تلاش بي‌وقفه در راستاي كسب معنويات و خودسازي با توجه به فرصت‌هاي پيش آمده اقدام كنند تا در پايان خدمت با كوله باري از تجربه خدمتي زندگي خوبي را آغاز كنند.

امير عزتي از مسئولان و فرماندهان خواست تا در طول خدمت براي سربازان طوري برنامه‌ريزي كنند كه ‌اين جوانان بتوانند با تجربه‌اي جديد وارد عرصه اجتماع و زندگي شوند.

معاون هماهنگ كننده وزارت دفاع در پايان با بيان اينكه تعداد 40 نفر از سربازان نمونه اين وزارتخانه در جشنواره‌اي در ستاد وزارت معرفي خواهند شد، گفت: تعدادي از سربازان نمونه وزارت دفاع امسال به جشنواره جوان سرباز كه به ميزباني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد معرفي مي‌شوند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار