به گزارش
خبرنگار صنفي، آموزشي
باشگاه خبرنگاران؛ سلسله نشست های دین، رسانه و کودک در پژوهشگاه علوم انسانی و با برنامه ریزی و هماهنگی گروه مطالعات رسانه، در تاریخ های نهم و شانزدهم خرداد ماه برگزار شد که در این سلسله نشست ها اساتید و پژوهشگران حوزه های رسانه، آموزش و تربیت دینی به ارائه دیدگاه های تخصصی خود پرداختند.
بنابراین گزارش، نشست اول که با عنوان معنا و امکان آموزش و تربیت در رسانه در تاریخ نهم خرداد ماه برگزار شد با استقبال حدود 60 نفر از علاقمندان صورت گرفت که در این نشست علیرضا رحیمی با عنوان معنا و امکان رسانه تربیتی با تکیه بر دیدگاه بصیرت افزایی در مخاطبان، مرتضی گوهری پور با عنوان امکان یا عدم امکان آموزشی و تربیت کودکان از طریق رسانه، صادق نصراللهی با عنوان اصول برنامه سازی دینی کودک و فرشته نزاکتی با عنوان دیدگاه های روانشناختی درباره تربیت اخلاقی کودکان به سخنرانی پرداختند.
براساس این گزارش؛ نشست دوم با عنوان اصول برنامه سازی آموزشی و تربیتی در رسانه ها در 16 خرداد با حضور 30 نفر برگزار شد که در این نشست محمود گلمحمدی با عنوان اصول برنامه سازی رسانه ای، علیرضا رحیمی با عنوان چیستی اصول حاکم بر برنامه سازی آموزشی و تربیتی کودکان، بدره با عنوان دیدگاه های انتقادی نیل پستمن درباره چالش های تربیتی و تکنولوژیک محتوای رسانه ها، نزاکتی با عنوان نقد و بررسی کتاب par enting well (بررسی عصب شناسانه تاثیر رسانه ها بر یادگیری و امتناع مخاطبان و به ویژه کودکان به سخنرانی پرداختند.
در این گزارش آمده است که سومین نشست از این سلسله نشست ها با سخنرانی مهدی محسنیان راد و ناصر باهنر سه شنبه 23 خرداد ماه با عنوان مطالعات میان دسته ای در حوزه رسانه، آموزش و دین و با سخنرانی محسنیان راد با عنوان عصر پس از دهکده جهانی، بازار پیام، با هند با عنوان رسانه دینی و دین رسانه ای و امیر سپنچی با عنوان سواد رسانه ای، راهبرد ها و اصول آن از ساعت 15 الی 18 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود که حضور عموم علاقمندان دراین نشست آزاد است./ح