صدها تن از میانماری های مقیم مالزی با تجمع در مقابل سفارت آمریكا در كوالالامپور پایتخت مالزی، اعتراض خود را به دخالت های آشكار واشنگتن در كشورشان اعلام كرده و كاخ سفید را مسوول گرفتاری های میانمار اعلام كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازسي ان ان ،شركت كنندگان در این تجمع كه بیشتر آنان را مسلمانان میانماری تشكیل می دادند، با سر دادن شعار مرگ بر آمریكا، مداخلات واشنگتن در امور كشورها را باعث بر هم ریختن نظم جهان دانستند.

این گزارش حاكی است، میانماری های مقیم مالزی همچنین آمریكا را مسوول درگیری های اخیر بین مسلمانان و بودایی ها در این كشور دانسته و سران آمریكا را جنایتكار معرفی كردند.

شركت كنندگان در این تجمع همچنین تصاویری از درگیری های اخیر در میانمار و كشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان در این كشور در دست داشتند. تجمع كنندگان دولت آمریكا را مسوول بر هم خوردن آرامش میانمار دانسته و سردمداران كاخ سفید را دشمن اسلام و مسلمانان معرفی كردند.

پلیس و نیروهای امنیتی مالزی كه از صبح سه شنبه در اطراف سفارت آمریكا و انگلیس در كوالالامپور به طور پرتعداد حضور داشتند، از نزدیك شدن معترضان به سفارت آمریكا و انگلیس جلوگیری كرده و با برخی از تجمع كنندگان درگیر شدند.

درگیری های اخیر مذهبی در میانمار به دنبال آن روی داد كه صدها تن از اقلیت های مسلمان میانماری در اعتراض به قتل 10 مسلمان كه گفته می شود به دست گروه های بودایی به قتل رسیده اند، به خیابان ها آمده و به مدت یك هفته در ایالت راخین در غرب میانمار راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار كردند.

دولت آمریكا به تازگی حضور خود در میانمار را به بهانه حمایت از دمكراسی گسترش داده است گر چه هدف اصلی آمریكا از حضور در میانمار در راستای سیاست های جدید واشنگتن برای حضور بیشتر در منطقه جنوب شرق آسیا و كاهش نفوذ چین در این منطقه تعریف می شود.


برچسب ها: مرگ ، آمریکا ، مالزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار