نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد توکیو، پایتخت ژاپن، با پیشی گرفتن از لواندا پایتخت آنگولا، گرانترین شهر جهان برای سکونت خارجیان شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس نتایج تحقیقات شرکت انگلیسی مرسر  شهر کراچی پاکستان هنوز ارزانترین شهر در بین 214 شهر موضوع این تحقیق است و هزینه زندگی در این شهر یک سوم هزینه زندگی در توکیو است.
لواندا که تاکنون در ردیف اول گرانترین شهرهای جهان قرار داشت در تحقیقات جدید بعد از توکیو و در ردیف دوم جای گرفته است. پس از آن شهرهای اوزاکا، مسکو و ژنو به ترتیب در ردیفهای سوم تا پنجم قرار دارند.
شهر معیار این تحقیق نیویورک است و محاسبات بر مبنای هزینه حمل و نقل، غذا،پوشاک، لوازم خانه‌ و مسکن، مهمترین هزینه خارجیان صورت گرفته است.
بر اساس بیانیه این شرکت در این تحقیق نوسانات ارزش پول در نظر گرفته شده است و به دولتها و شرکتهای چند ملیتی کمک می‌کند تا حق ماموریت آن دسته از کارکنان خود را که در خارج از کشور مشغول به کار هستند ارزیابی کنند.
ناتالی کنستانتین مترال از تحلیگران شرکت مرسر و هماهنگ کننده این تحقیق در بیانیه خود خاطر نشان کرد نتایج این تحقیق همچنین نشان می دهد درجه بیشتر شهرهای اروپایی کاسته شده است که بیشتر ناشی از بی‌ثباتی اقتصادی در اروپااست‌. این بی‌ثباتی ارزش بیشتر پول‌های محلی را در برابر دلار آمریکا کاسته است.
به گزارش  طبق فهرست جدید سنگاپور و زوریخ در ردیف ششم قرار دارند که نسبت به سال گذشته به ترتیب دو و یک ردیف بالاتر آمده‌اند.
جایگاه شهر انجامنا در چاد هم پنج ردیف پایین آمده و در ردیف هشتم جای گرفته است .پس از آن هم هنگ کنگ قرار دارد.
از سوی دیگر جایگاه شهر پاریس ده ردیف پایین‌تر آمده و در ردیف سی و هفتم جای گرفته است. شهر لیون هم از ردیف یکصدو دوازدهم سال گذشته به یکصدو بیستم سقوط کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار