اردن نسبت به حمله مرگبار نظامیان صهیونیست به مدرسه سازمان ملل در مرکز غزه واکنش نشان داد.

وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «الجوونی» در مرکز غزه که منجر به شهادت دست کم ۱۸ نفر از جمله شش کارمند سازمان ملل شد را به شدت محکوم کرد. 

به گزارش الجزیره، «سفیان قده» سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تداوم نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری توسط اسرائیل نتیجه فقدان یک موضع قوی و قاطع جهانی است».

در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده است که «گام‌های فوری و قاطع برای توقف جنایات علیه مردم فلسطین بردارند».

نظامیان صهیونیست بامداد امروز (پنجشنبه) یک مدرسه دیگر در نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن ۱۸ نفر از جمله ۶ کارمند آنروا به شهادت رسیدند. آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) می‌گوید حملات امروز صهیونیست‌ها به مدرسه الجوونی در اردوگاه نصیرات سبب بیشترین تلفات در میان کارکنان آن در ۱۱ ماه جنگ شده است. گفته شده در زمان حمله هوایی اشغالگران به این اردوگاه، حدود ۱۲ هزار آواره فلسطینی در آن پناه گرفته بودند که بسیاری از آنان زن و کودک بودند. 

طارق ابوعزوم، خبرنگار الجزیره می‌گوید حملات بسیار شدید بوده و بوی خون در فضا احساس می‌شود. او همچنین گفت حفره‌های بزرگی در دیوار‌ها ایجاد شده و شدت تخریب بی‌سابقه است. ابوعزوم گفت که مدرسه «در زمانی که مردم منتظر غذا بودند مورد حمله قرار گرفت» و نیرو‌های اورژانس «به دلیل کمبود تجهیزات اولیه با دست خالی مشغول حفر آوار هستند».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
چرا اردن با ائتلاف غزه وکناره باختری ومقاومت همدست نمیشود تا رژیم خون آشام صهیونیسم یهودی را سرنگون کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیست اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
متأسفانه سکوت ننگین و شرم آور برخی سران کشورهای عربی و اسلامی و حمایت های همه جانبه آمریکا از اسرائیل غاصب صهیونیستی کو د ک کش باعث شده تا اسرائیل جنایتکار بیشترین و بدترین جنایتها را در کشور مظلوم فلسطین رقم بزند ،اما متأسفانه در جامعه جهانی مخصوصأ دولتهای غربی که دم از حقوق بشر دروغین می زنند آب از آب تکان نخورد ، و آمریکا و انگلیس وفرانسه و ایادی و وابسته به آنان علنی و آشکار از اسرائیل
حمایت می کنند .
مرگ و ننگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل
آخرین اخبار