شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه نمادی از قدیمی ترین دروازه ری به زودی به بهره برداری می رسد از راه اندازی نخستین نگارخانه شهر در این گذرگاه تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  عظیم بابایی گفت: نخستین نگارخانه شهر با محوریت ایثار، شهادت، مشاهیر، مفاخر شهر ری در مسیر عبوری قدیمی ترین دروازه ری راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه نمادی از قدیمی ترین دروازه ری در ضلع شمالی میدان نماز به عنوان یکی از میادین ورودی منطقه 20 احداث شده است و به زودی به بهره برداری می رسد تصریح کرد: شهروندان با عبور از این گذرگاه با یک نگاه با شهدا، مفاخر، مشاهیر، آثار تاریخی و مذهبی ری آشنا می شوند و این در حالی است که از ری باستان تا ری معاصر در این نگارخانه به تصویر کشیده می شود.
وی با اشاره به اهمیت حفظ هویت و بافت تاریخی شهر تصریح کرد: نمای ظاهری دروازه بلیسان به شکل کاهگلی است که ضمن ایجاد استقامت در برابر دما، کاربری قدیمی و قدمت این دروازه را به خوبی به تصویر کشیده است و 750 متر مربع بنای مفید دارد.
گفتنی است: نام تاریخی این دروازه، بلیسان است و با کاربری فرهنگی در سه طبقه طراحی شده که پله های ورودی و خروجی آن به شکل قوسی شکل و تداعی کننده گذر از تاریخ است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار