مناطق ساحلی 18 درصد از مناطق دنیا را به خود اختصاص داده و 60 درصد جمعیت دنیا در مناطق ساحلی زندگی می کنند و نیز 90 درصد صید ماهیان در همین مناطق انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از ورود بیش از 300 هزار تن رسوب به دریای خزر خبر داد و گفت: ورود این مقدار رسوبات دریای خزر را تهدید می‌کند .
محمدی زاده گفت: فعالیتهای استانی که در امتداد این سواحل شکل می گیرند تاثیرات به سزایی در اکوسیستم و رودخانه ها می گذارد و این تاثیرات هم بر چرخه اکولوژیک و هم مجموعه هیدرولوژیک و چرخه زیست بوم می باشد.
وی افزود: امروز مسئله دریا و نشاط و حیات در دریا و استفاده از ظرفیت های دریا موضوعی است که بشر به آن توجه ویژه ای داشته و برای آن برنامه ریزی می کند.
 وی با بیان اینکه 5790 خط ساحلی در کشور داریم تصریح کرد: با لحاظ جزایری که در درون دریاست و این حجم یک فرصت طلایی است به وجود آورده که این نعمتها با ارزش می تواند گره ای از مشکلات را باز کند.
وی ادامه داد: گسترش صنایع دریایی و سازمانهای فرا ساحلی جز موقعیتهای استثنایی است که برای توسعه کشور توجه به آن ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست اهداف کلانی در خصوص پهنه آبی کشور دارد خاطر نشان کرد: سه هدف عمده در بهره برداری و حفاظت از پهنه دریایی در شمال و جنوب کشور داریم از جمله بهره برداری پایدار منابع و امکانات دریاها، پیشگیری از تخریب زیستگاهها و منابع زیستی و کنترل و محدود کردن آلاینده های تهدید کننده محیط زیست دریائی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار