رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان از ساخت درب های حرم مطهر جوادالائمه(ع) به دست هنرمندان اصفهانی و نصب آن در نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علی حیدری امروزدر گفتگو با خبرنگاران افزود: بیست و دومین دربهای ساخته شده برای حرم ائمه معصوم علیهم السلام متعلق به حرم جواد الائمه است كه به دست هنرمندان اصفهانی ساخته شد.

وی افزود:در ساخت این دربها تلفیقی از طلا ونقره به کار رفته است كه بهمراه پنج پرده كه بانوان هنرمند اصفهانی دوخته اند تقدیم آستان مقدس جواد الائمه امام موسی بن جعفر (ع)خواهد شد.

وی گفت:در این پرده ها سه كیلوگرم مروارید اصل ، 60 متر پارچه ترمه و600 مثقال ملیله كار شده است .

حیدری اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان را ساخت و نصب چهار درب طلای قلمزنی شده حرم حضرت علی (ع)، دو درب طلای قلمزنی شده حرم امام حسین‌(ع)، ساخت و نصب كتیبه فوقانی پنجره قتلگاه امام حسین(ع)، ساخت و قلمزنی شش درب نقره‌ای حرم امام حسین(ع) و تعمیرات درب‌های حرم امام جواد (ع) عنوان كرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان کمک های اهدای مردم به ستادت بازسازی عتبات عالیات را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد كه ازاین میزان سهم مردم اصفهان در سالجاری بیش از 100میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین افزود:ساخت صحن مطهری به نام حضرت فاطمه (س)نیز بالغ بر 198 هزار متر مربع با ظرفیت 10میلیون نفر در كنار قبر حضرت امیر المومنین (ع) از دیگر طرح هایی است كه تا شش سال آینده به بهره برداری می رسد .

حیدری گفت:مقدمات اجرای آن صورت گرفته است وبا اجرای آن دو حرم حضرت ابولفضل و(ع) وامام حسین(ع)به هم متصل می شود.

وی گفت :ستاد بازسازی عتبات عالیات با استفاده از بهترین اساتید دانشگاهی و هنرمندان كار بازسازی وحفظ و نگهداری قطعات و بخشهایی را كه به یادگار مانده است، انجام می دهد .

مسؤول كارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان نیز گفت:حدود 50 هنرمند این استان در مدت یك سال و نیم بر روی دو درِب بزرگ طلا و نقره كاری شده حرم مطهر امام جواد (ع) با قلمزنی، میناكاری، گره چینی چوب، معرق و خاتم هنرنمایی كرده اند.

'محمدحسین ایرانپور' افزود:در قسمت بالای هر لنگه درب، هفت گل محمدی و در وسط آن ها 14 كلام 'بسم الله' میناكاری و از تشعشع  

وی اظهار داشت:برای ساخت این دربها حدود دو میلیاردو 500 میلیون ریال هزینه شده است و قرار است نهم تیرماه به كاظمین ارسال و نیمه شعبان در حرم حضرت جوادالائمه (ع)نصب شود./س

برچسب ها: اصفهان ، ساخت ، درب ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.