تجلیل از خانواده شهید داریوش رضایی نژاد با حضور همسر ،فرزند و پدر این شهید بزرگوار عرصه علمی کشور و با سخنرانی مدیران علمی و اجرایی استان توسط جهاد دانشگاهی واحد ایلام برگزار شد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی ایلام، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر هاشمی در جلسه تجلیل از خانواده شهید داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته ای اظهار کرد: خداباوری، ولایت مداری، بصیرت، دشمن شناسی و تلاش همه جانبه برای رسیدن نظام اسلامی به قله های بلند علم و معرفت و عزت ویژگی های برجسته شهدا بوده است.

 وی با بیان اینکه عزت و سربلندی از ویژگی های شهدا بوده است واگر این مهم مد نظر مسئولین و مردم قرار بگیرد لحظه و به لحظه توفیق تجلیل و تقدیر از شهدا را پیدا می کنیم افزود: شهدا در عمل به این معنا رسیده اند که باور به خدای داریم که همه هستی در راه اراده او حرکت می کند.
 هاشمی با اشاره به اینکه خود باروری شهدا در عمل تجلی پیدا کرد و باور داشتن که قدرت فقط در خداوند خلاصه شده است و شهدا اگر تلاش کرده اند مزد خود را از خدا گرفته اند خاطر نشان کرد: شهدا بر این باور بوده اند که خداوند به همه خطورات قلبی و عملی آنها آگاهی دارد و فقط در راه خدا تلاش کرده اند و جان خود را در این راه بخشیدند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان که در این جلسه حضور داشت گفت: شهیدان که جان خود را که ارزشمند ترین چیز انسان است را با خدا معامله می کنند وبا توجه به بیانات مقام معظم رهبری، شهادت مزد انسان های زیرک ، هوشار و مرگ تاجرانه یاد کرد وقطعا شهید به اجر و منزلت خود می رسد ولی چیزی که نیازهسیت توکل بر خدادر کنار مشغات است.
مهندس احمد کرمی که یکی از همکلاسی های شهید داریوش رضایی نژاد در دوران دانشگاه بوده است یاد آور شد: اخلاص و سخاوت عملی ایشان در دروران تحصیل از نکات بارزی است که بنده در دوران همکلاسی بودن با شهید رضایی نژاد تجربه کرده ام.

 وی تاکید کرد: برگزاری جلسه ها و نشست ها برای شهیدان کفایت نمی کند و باید همان طوری شهیدان در عمل نشان داده اند باید ما هم در عمل و خدمت به جامعه عمل کنیم که شرمنده شهدا نشویم.
رییس دانشگاه ایلام که در این جلسه حضور داشت گفت: شهیدان مصداق صادق مصدق اسلام هستند و شهادت در عالم امکان مانند رابطه بین آدم و معبود و عاشق و معشوق است.
 دکتر طاهر علی محمدی با بیان اینکه تربیت چنین افرادی از افتخارات نظام اسلامی، استان و هم دانشگاهیان ما است خاطر نشان کرد: دشمنان قبلا ائمه جمعه ما را مورد هدف قرار می دادند ولی امروزه داشمندان عرصه علمی را مورد هدف قرار می دهد که این نشان می دهد این دو در یک عرصه هستند. /عط
برچسب ها: معرفت ، قلبی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.