استیون اسپیلبرگ یک بار در گفت‌وگویی فیلم "ئی‌تی" را یکی از شخصی‌ترین فیلم‌های کارنامه‌اش خوانده بود که تا حد زیادی متأثر از دوران کودکی‌اش بوده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سال پیش گروهی از موجودات فضایی با هدف جمع‌‌آوری گونه‌های گیاهی در جنگلی بر روی زمین فرود آمدند. زمانی که چند انسان چراغ قوه به دست با حضورشان در جنگل خلوت این موجوات را به هم زدند، فرازمینی‌ها با وحشت به سفینه‌هایشان بازگشتند و راهی فضا شدند؛ به جز "ئی‌تی" یکی که نتوانست به موقع خود را به سفینه برساند و در اصطبلی در همان نزدیکی پناه گرفت.



فیلم "ئی‌تی" ساخته "استیون اسپیلبرگ" کارگردان نامدار آمریکایی۱۱ ژوئن ۳۰ سال پیش برای نخستین بار در ایالات متحده به نمایش در آمد و هیچ‌کس در آن زمان موفقیت چشمگیر آن را پیش‌بینی نمی‌کرد.



اسپیلبرگ پیش از ساخت ئی تی با فیلم‌های "آرواره‌ها" (۱۹۷۵) و "مهاجمین صندوقچه گمشده" (نخستین سری از مجموعه ایندیانا جونز محصول سال ۱۹۸۱) گیشه‌های فروش بلیط را به تصرف خود درآورده بود. اما با این حال تهیه‌کنندگان هالیوود به موفقیت یک فیلم کودکانه در مورد یک موجود فضایی چندان خوش‌بین نبودند.



برای تأمین ده میلیون دلار از هزینه‌های ساخت ئی‌تی استیون اسپیلبرگ نیاز به تهیه‌کننده‌ای دیگر نیز داشت. این فیلم در اولین هفته نمایش‌اش توانست تمامی هزینه‌های ساخت‌اش را جبران کند.



فروش فیلم ئی‌تی در مجموع نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار بوده است. در آن زمان برای ساخت "ئی‌تی" شخصیت اصلی این فیلم نزدیک به یک و نیم میلیون دلار هزینه شد.



دوستی صمیمانه الیوت، پسرک ۱۰ ساله این فیلم و ئی‌تی قلب میلیون‌ها تماشاگر را تسخیر کرد.



استیون اسپیلبرگ یک بار در گفت‌وگویی فیلم "ئی‌تی" را یکی از شخصی‌ترین فیلم‌های کارنامه‌اش خوانده بود که تا حد زیادی متأثر از دوران کودکی‌اش بوده است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار