فرماندار مشهد گفت: در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی برای بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته است اما نباید راضی به کارهای انجام شده در عتبات عالیات باشیم و باید اقدامات بیشتری برای بازسازی اماکن مقدسه صورت بپذیرد.

حسن موحدیان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهدبا بیان این مطلب افزود: در زمان صدام بخاطری که وی اعتقادی به ائمه اطهار(ع) نداشت بقا متبرکه مورد توجه جدی نبود و صدام حتی اجازه توسعه هم نمی داد.

وی ادامه داد: بعد از سرنگونی صدام و رژیم بعث عراق، کارها به مردم عراق واگذار شد و در این شرایط با توجه به حضور بیش از حد زائران ایرانی در عتبات عالیات و عشق و علاقه شیعیان وضعیت بقاع متبرکه در وضعیت مطلوبی قرار نداشت تا این که تصمیم گرفته شد ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شود.

عضو هیات امنا ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به اقدامات وقیحانه و بی شرمانه مخالفین و معاندان اهل بیت (ع) در تخریب بقاع متبرکه و سامرا بیان کرد: در راستای مقابله با این اقدامات و توجه ویژه به حرمین ما به عنوان شیعیان و علاقمندان به اهل بیت(ع) باید به طور جدی تر وارد موضوع بازسازی حرمین مقدسه می شدیم زیرا ماهر چه داریم از ائمه داریم.

موحدیان تاکید کرد: با جدی شدن فعالیت ها دکتر صلاحی استاندارخراسان رضوی وارد کار شد و به میدان آمدند و همه باید پای کار بیاییم تا این کار را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی اذعان داشت: آن چیزی که مهم است برنامه ریزی مستمر از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در تهران است و خراسان رضوی هم موفقیت های خوبی در این زمینه داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بازسازی حرمین مقدسه تاکید کرد: ما هر کار کنیم کم است و نباید راضی به کارهای انجام شده در عتبات عالیات باشیم لذا باید اقدامات بیشتری برای بازسازی اماکن مقدسه صورت بپذیرد.

موحدیان با اشاره به علاقمندی هرچه بیشتر مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افزود: به طور قطع شیعیان درخواست دارند تا وضع موجود به وضعیت مطلوب تری برسد تا حرمین مقدسه پاسخگوی زائران باشد.

عضو هیات امنا ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تصریح کرد: با توجه به علاقه مردم به حرمین امامین در عتبات عالیات ما باید برنامه ریزی کنیم تا مردم را پای کار بیاوریم و خودشان کارها را انجام دهند.

وی همچنین خواستار برنامه ریزی مسئولین برای اطلاع رسانی از وضعیت بازسازی ها در هنگام حضور زائران در عراق شد و افزود: زمانی که زائران در عتبات عالیات حضور دارند مسئولین باید مدت دو تا چند ساعت از وقت زائران را با برنامه ریزی به اطلاع رسانی از وضعیت بازسازی ها بپردازند تا آنان با نحوه پیشرفت کارها آشنا شوند که این مسئله خودش به نوعی اطلاع رسانی است.

موحدیان خاطر نشان ساخت: وقتی زائران از وضعیت اماکن مقدسه در کشور عراق آگاهی یابند خود به خود انگیزه پیدا می کند و بنا به وضعیت مالی اش در این کار خداپسندانه اقدام خواهد کرد و مبالغی را برای بازسازی اماکن مقدسه اختصاص خواهد داد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب ساختمان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در مشهد یادآور شد: پیگیر این موضوع هستم تا بتوانیم با هماهنگی با شهرداری مکانی برای این ستاد در نظر گرفته شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.