صنعت فولاد از کم ريسک ترين سهام حاضر در تالار شيشه اي براي سرمايه گذاران است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، محمد مسعود سميعي نژاد، مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان، با اشاره به نياز کشور براي ساخت و ساز اظهار داشت: صنعت فولاد همچنان براي سرمايه گذاري جذاب است.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به افزايش جمعيت ، ساخت و سازها در کشور روند رو به رشدي را خواهد داشت که به معني، افزايش تقاضا براي فولاد و در نهايت رشد سودآوري سهام داران است.
مدير عامل فولاد مبارکه با تاکيد بر اينکه صنعت فولاد يکي از صنايع مادر در کشور محسوب مي شود ، گفت : در اين حال کشورهاي همسايه هم مي توانند از توليدات ما براي ساخت زيرساخت هايشان استفاده کنند .
سميعي نژاد با اشاره به ذخاير سنگ آهن موجود در کشور تصريح کرد: اين ذخاير، صنعت فولاد را براي سرمايه گذاران جذاب کرده است.
مديرعامل فولاد مبارکه درباره عوارض صادراتي سنگ آهن گفت: فعلا عوارض سنگ ساختماني لغو شده و اين در حالي است که براي جلوگيري از صادرات منابع خام اوليه بايد توليد نهايي با ارزش افزوده صادر شود.
سميعي نژاد با بيان اينکه ذخاير سنگ آهن و مواد خام تجديد ناپذير است ، اظهار داشت: با تبديل اين ذخاير به محصول نهايي مي توانيم پاسخگوي نسل آينده باشيم .
سميعي نژاد افزود: با لغو عوارض صاداراتي سنگ آهن دانه بندي شده، بايد شرايط براي رشد اين صنعت آماده شود .
وي در ادامه سياست ها و اهداف توليد فولاد در کشور را مد نظر قرار داد و گفت :در برنامه پنجم توسعه ظرفيت توليد فولاد در کشور بايد تا پايان برنامه به 43 ميليون تن افزايش يابد.
مديرعامل فولاد مبارکه با بيان اينکه اين برنامه با توجه به پيشرفت فيزيکي طرح هاي فولادي ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح هاي توسعه اي فولاد 20 درصد رشد فيزيکي داشته است.
وي گفت : در سال هاي اخير به دليل بومي سازي صنعت فولاد ، شاهد روند رو به رشد طرح هاي عمراني اين بخش هستيم.
مديرعامل فولاد مبارکه با تاکيد بر اين که ظرفيت توليد فولاد خام به 20 ميليون تن رسيده است، تصريح کرد: به طور قطع تا پايان برنامه پنجم توسعه، ظرفيت توليد فولاد خام به 43 ميليون تن خواهد رسيد .
وي با اشاره به اينکه 45 درصد توليد فولاد در کشور توسط فولاد مبارکه صورت مي گيرد، گفت : با توجه به برنامه پنجم توسعه در تلاش هستيم تا سهم خود را در توليد فولاد کشور حفظ کنيم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار