وزیر صنعت‌، معدن و تجارت گفت: از یکم تا دهم تیرماه، "دهه تولید ملی" نامگذاری شده و برنامه‌های متنوعی از جمله تجلیل از فعالان حوزه صنعت و معدن و اصناف برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مهدی غضنفری اعلام کرد‌:  در دهه‌ تولید ملی، با روز اصناف و برپایی همایشی برای تجلیل از صنوفی که در همه حوزه‌های مختلف یاری‌گر نظام توزیع و دولت در تنظیم بازار بودند، خواهد بود و دهم تیرماه  نیز برای تجلیل و قدرشناسی از تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذاران همایش صنعت و معدن برگزار می‌شود.

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت ادامه داد: افتتاح 370 پروژه صنعتی‌ و معدنی با بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای 23 هزار نفر از برنامه‌های دهه صنعت و معدن است‌.

وی با اشاره به افتتاح خط تولید رانا به عنوان دومین خودرو ملی در روز 27 خرداد ماه با  حضور یکی از مقامات ارشد کشور، گفت: رانا خودرو متوسط خانوادگی و منطبق با استانداردهای روز دنیا و تجهیزات مناسب است  و می‌تواند جانشین برخی خودروهای شناخته شده فعلی باشد که  پیش‌بینی می‌شود با هدف‌گذاری 1 میلیون دستگاه طی 7 سال با نگاه به تأمین بازار داخل و صادرات بتواند بازار خوبی را از آن خود کند‌.


وی با اشاره به افتتاح پروژه بزرگ احیای مستقیم در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با عنوان "شهید خرازی" گفت: در آنجا نزدیک به 120 میلیارد تومان سرمایه ثابت ریالی و 28 میلیون یورو سرمایه ثابت ارزی صورت گرفته که زمینه اشتغالزایی 700 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند‌.

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت‌ از پروژه بزرگ فولاد مبارکه به عنوان یکی از پروژه‌های عظیمی نام برد که به دست توانای کارشناسان و مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده و گفت‌: این پروژه مایه افتخار همه مهندسان ایرانی است‌.

غضنفری یادآور شد: با آغاز به کار این پروژه‌، 5/1 میلیون تن آهن اسفنجی به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.
وی با بیان اینکه پروژه‌های دهه تولید ملی‌، با حضور مقامات ارشد نظام‌، برخی وزرا و یا  استانداران افتتاح می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا در مسیر سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و تأمین مالی‌،  تعدادی از ابزارهای جدید تامین مالی طی روزهای آینده کلید زده شود‌.

  وزیر صنعت‌، معدن و تجارت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از رشد تولید صنعتی در دو ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت فولاد خام بیش از 9 درصد رشد داشته و به 6/2 میلیون تن رسید، حال آنکه این رقم در سال گذشته 4/2 میلیون تن بود‌.

غضنفری گفت:  صادرات سایر کالاها مثل پتروشیمی و غیره 5 تا 10 درصد رشد داشته است‌.


برچسب ها: تولید ، اهن ، مهندسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار