کلاهبردار مشهور آمریکایی به علت کلاهبرداری هرمی به 110 سال زندان محکوم شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، الن استنفورد که برنارد مادوف کوچک لقب دارد به کلاهبرداری از 30هزار سرمایه گذار در بیش از 100 کشور جهان متهم شده بود. مالباختگان می گویند در دادگاه کوچکترین اثری از عذاب وجدان در چهره این کلاهبردار ندیده اند. وی در برابر قضات مدعی شده است که دزد نیست با این حال به اتهام کلاهبرداری و پولشویی مجرم تشخیص داده شد.

فرانس بیست و چهار در گزارش خود یادآور شده است که الن استنفورد به مدت 20 سال سیستمی هرمی و بسیار پیچیده تشکیل داده بود که به سیستم کلاهبرداری برنارد مادوف شباهت داشت. وی بیش از هفت میلیارد دلار به این شکل کلاهبرداری کرده بود. مادوف با تشکیل شرکتهای هرمی اقدام به سوء استفاده چندین میلیارد دلاری از سرمایه ها و دارایی های سرمایه گذاران کرده بود و 150 سال باید در زندان بماند!

او به سرمایه گذاران خود محصولات مالی می فروخت که وجود خارجی نداشت و سپس به آنان وعده سوددهی کلانی را می داد که به کمک پول افراد جدیدی که وارد شبکه هرمی می شدند، سود آنان را می پرداخت.



پولها به موسسه ای مالی در جزیره آنتی گوا در منطقه کارائیب انتقال می یافت. ماموران تحقیق  بورس در آمریکا با تحقیق درباره منشاء ثروت هنگفت او به این سیستم پی بردند. بیش از سه چهارم از پولی که وی کلاهبرداری کرده ناپدید شده است.

مالباختگان می گویند همه چیز حول محور شخصیت او قرار داشت. او به سرنوشت افرادی که پس اندازهای خود را از دست دادند اعتنا نمی کرد بلکه به دنبال سود بیشتر بود. او مردم را عدد می دید.

دیوان فدرال هیوستون دستور مسدود کردن و توقیف 29 حساب بانکی را در کانادا و انگلیس و سوئیس داده است. بیش از 330 میلیون دلار از این پولها در این حسابها قرار گرفته است.

بر اساس گزارش دادگاه، برای آنکه مالباختگان بخشی از پول خود را باز پس گیرند به سالها زمان نیاز خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار