حزب موتلفه اسلامی با صدور اطلاعيه اي، در گذشت حاج احمد قدیریان سردار رشید اسلام و از یاران صدیق و با وفای شهید بهشتی و شهید لاجوردی را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حزب موتلفه اسلامی با صدور اطلاعيه اي، در گذشت حاج احمد قدیریان سردار رشید اسلام و از یاران صدیق و با وفای شهید بهشتی و شهید لاجوردی را تسلیت گفت.


متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

سردار جانباز احمد قدیریان یکی از چهره های خدوم انقلاب اسلامی بود که سالها به عنوان سرباز در خدمت ولایت به انجام وظیفه پرداخت.

وی که از همرزمان شهید صادق امانی بود در دوران ملی شدن صنعت نفت به فعالیت های سیاسی توسط گروه های فدائیان اسلام و شیعیان پرداخت و سپس برای انجام مبارزه علیه رژیم ستمشاهی با هیات های موتلفه اسلامی همراه شد و به مبارزات سازمان یافته علیه رژیم منحوس پهلوی پرداخت.

حاج احمد قدیریان بارها در جریان مبارزات خود در راه پیروزی انقلاب اسلامی توسط رژیم ستمشاهی دستگیر شد و حتی به جرم سازماندهی تظاهرات علیه رژیم به مدت دو ماه در حبس به سر برد.

وی در اعدام انقلابی حسنعلی منصور توسط  موتلفه اسلامی به همکاری با شهید صادق امانی پرداخت اما پس از آزادی از زندان انجام فعالیت های سیاسی خود را در بازار تهران پیگیری کرد و در راه چاپ و نشر اعلامیه های امام خمینی(ره) 17 بار توسط رژیم منحوس پهلوی دستگسر شد.

او در زمان پیروزی انقلاب اسلامی عضو کمیته استقبال استقبال از امام خمینی(ره) بود و نقش بسیار بسزایی در روزهای پایانی مبارزات و استقرار جمهوری اسلامی داشت.

حاج احمد قدیریان در طول حیات خود مسئولیت های گوناگونی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده گرفت، در ابتدا، پس از پیروزی انقلاب در کنار شهید مفتح به آموزش نیروهای نظامی کمیته انقلاب اسلامی پرداخت و سپس توسط شهید قدوسی به معاونت اجرایی دادستانی کل انقلاب و دادسرای انقلاب تهران منصوب شد.

نام حاج احمد قدیریان به عنوان سردار مبارزه با کفر و نفاق در کنار نام شهید لاجوردی در طول تاریخ انقلاب اسلامی می درخشد. تاثیر گذاری مرحوم قدیریان در مبارزه با نفاق به حدی بود که منافقین کور دل در زندان اوین به ترور او دست زدند اما ترور نافرجام ماند.

حاج احمد قدیریان همچنین به عنوان سرباز ولایت سالها در جبهه های جنگ حق علیه باطل حضور داشت و در جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق جانباز شیمیایی شد.

مرحوم حاج احمد قدیریان همواره در طول زندگی خود با تاسی از شهید بهشتی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری انجام داد و همواره مورد تائید  ولایت و امین امام (ره) و مقام معظم رهبری بود.

وی در سالهای پایانی عمر پر برکت خویش به عنوان مدیر عامل بنیاد شهدای هفتم تیر مشغول ساخت یادمان شهدای هفتم تیر ، شهید آیت الله بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران اش بود .

حزب موتلفه اسلامی عروج جانگداز این مجاهد در راه خدا را خدمت حضرت ولی عصر(عج) و همچنین نائب بر حق اش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه و خانواده انقلابی آن مرحوم و همه مردم متدین ایران اسلامی تسلیت عرض می نماید./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار