چگونه مي‌توانيم خود را از آسيب بيماري‌هاي ريوي مصون نگاه داريم؟

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک اولين و مهم‌ترين مسأله‌ در بيماري ريوي توجه به هوايي است كه آن را وارد ريه‌ها مي‌كنيم. ترك سيگار مي‌تواند عامل مهمي در بهبود وضعيت ريه‌هاي ما باشد، ضمن اين كه افراد اطراف شخص سيگاري نيز به همان اندازه در‌معرض آسيب بيماري‌هاي ريوي هستند.

ورزش‌هاي منظم، پياده‌روي، شنا و كوه‌پيمايي، بيماري‌هايي مثل آسم و ابتلا به بيماري‌هاي جدي‌تر مثل سرطان ريه را كاهش مي‌دهد بنابراين حتما ورزش را جزء‌جدايي‌ناپذير زندگي قرار دهيد. قطعا مقاومت بدن در بيشتر بيماري‌ها بخصوص بيماري‌هاي عفوني در بين ورزشكاران كمتر است.

تغذيه نامناسب نيز عامل مهم ديگري است كه در تشديد بيماري‌هاي ريوي موثر است. سبزيجات و ميوه‌‌ها كه آنتي‌اكسيدن دارد در كاهش ابتلا به بيماري ريه موثر است.همچنين نگهداري حيوانات يا گياهاني كه گل مي‌دهند و داراي خاك هستند در اتاق خواب عامل ايجاد آلرژي است و موجب ابتلا به بيماري ريوي مي‌شود.داشتن محيط زندگي سالم و روش‌هاي صحيح زندگي از جمله ورزش، تغذيه مناسب و تنفس در هواي پاكيزه، در كاهش ابتلا به بيماري‌هاي ريوي مهم است.

شما مي‌توانيد با انجام اقداماتي كه به آن اشاره شد ريه‌هايتان را سالم نگه داريد و از بيماري‌هايي مانند آسم و بيماري انسدادي مزمن ريه جلوگيري كنيد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.