چند وقتی است که شهرداری تهران برای لکه گیری معابر دیگر سنتی عمل نمی کند ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران چند وقتی است که شهرداری تهران برای لکه گیری معابر دیگر سنتی عمل نمی کند این بار معابر شهرمان مطابق با استانداردهای نگهداری معابر در کشورهای پیشرفته دنیا لکه گیری می شود که در این روش به جای پر کردن چاله ایجاد شده با مصالح سطح بزرگتری از چاله موجود توسط دستگاه کاشی بریده شده و در نهایت عملیات بهسازی معابر در قالب یک شکل هندسی منطقه با زاویه های عمود بر هم اجرا می شود. 

 مازیار حسینی، معاون فنی و عمران در این خصوص گفت: طرح ارتقا سطح کیفی مرمت و لکه گیری هندسی معابر و ترمیم دریچه ها با هدف افزایش کیفیت عملیات مرمت و بهسازی موضعی معابر، کاهش تعداد چاله ها و رفع مشکل دریچه های غیر هم سطح از بیستم خرداد آغاز شده و طی سه دوره تا هفتم تیر ماه ادامه می یابد.
این گزارش حاکی است این طرح در تکمیل طرح استقبال از بهار اجرا می شود که در گذشته 107 هزار متر مربع معابر تهران به روش هندسی لکه گیری شد.
براساس این گزارش ، معاون فنی و عمران در ادامه گفت: طرح ارتقا سطح کیفی مرمت و لکه گیری هندسی معابر بر مبنای برنامه ریزی قبلی و متکی بر مطالعات میدانی و شناسایی محل خرابی ها در سطح معابر اجرا می شود.
وی اظهار داشت: در طرح فصلی جانمایی محل هایی که نیاز به عملیات بهسازی دارد با تعریف کد مشخص شده است تا امکان رصد آنها در دوره نگهداری میسر باشد، ضمن آنکه در طرح های آتی، جانمایی به صورت دقیق و توسط GPS صورت می پذیرد و چه خوب می شد اگر در اجرای همه طرح های شهری در خرج هزینه ها دقت می کردیم و برای پر کردن یک چاله معبر را به هم نمی ریختیم./ل
سمیه سادات موسوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار