رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مسئولان به ضوابطی که در ساخت و سازها مصوب شده با دقت عمل کنند تا تخطی صورت نگیرد و چشم خود را بر تخلفات نبندند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسن قدمی در نشست خبری امروز در خصوص برگزاری دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران افزود: رویکرد این کنفرانس نقش فناوری های نوین در کاهش آسیب پذیری ناشی از حوادث غیر مترقبه است.
قدمی با اشاره به برگزاری این کنفرانس در سی یکم خرداد همزمان با فرا رسیدن سالگرد زلزله رودبار اظهار داشت: علت اصلی افزایش خسارت های مالی و تلفات جانی در حوادث سهل انگاری ها و نادیده گرفتن مسائل مرتبط با پیشگیری است.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: اگر اصول فنی و قوانین و معیارها در ساخت و سازهای کشور رعایت شود نباید با زلزله 6 یا 5/6 ریشتر تلفات جانی و خسارت های مالی زیادی داشته باشیم.
معاون وزیر کشور تصریح کرد: اگر حفظ ظاهر مسکن مهم است به تبع مقاوم سازی آن ساختمان مهم تر است و با علم و تکنولوژی به روز قطعا آسیب پذیری ها را می توان کاهش داد.
قدمی گفت: سعی شده است که پس از اتمام این کنفرانس اقدامات لازم صورت گیرد تا اهداف و دستاوردهای کنفرانس به فراموشی سپرده نشود .
وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است اذعان داشت: در این کنفرانس 14 کارگروه تخصصی وجود دارد که با ریاست افرادی که در حوزه حوادث و مدیریت بحران فعال هستند تشکیل می شود.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: استان ها از لحاظ حادثه پذیری به درجه یک و دو تقسیم می شوند استان های درجه یک با 17 کادر تشکیلاتی و استان های درجه دو با 14 کادر به تایید اعضای شورا رسیده است.
قدمی با اشاره به بودجه سال جاری گفت: بودجه امسال مطابق بودجه سال گذشته است که حدود 8 هزار و 200 میلیارد تومان است و همچنین 20 درصد از این بودجه صرف پیشگیری و مابقی آن در دیگر زمینه ها هزینه می شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اجرای طرح جامع خطر پذیری حوادث در کشور، خاطر نشان کرد: براساس این طرح 150 میلیارد تومان در خصوص زلزله ، 100 میلیارد تومان در خصوص سیل و 100 میلیارد تومان دیگر نیز در خصوص خشکسالی اختصاص داده شده است./ل
برچسب ها: قدمی ، زلزله ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار