یکی از برنامه های در دستور کار بنیاد گسترش همکاری صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر برای تجاری سازی اختراعات و نوآوری مبتکران است.

دکتر الستی معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از برنامه های در دستور کار بنیاد ملی نخبگان گسترش همکاری های بنیاد با صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر برای تجاری سازی اختراعات و نوآوری های مبتکران است.

وی گفت: خود طرح آماده بوده و در صورت تصویب مراحل اولیه آن در سال جاری آن راتکمیل خواهیم کرد.

الستی با بیان اینکه اختراع تا زمانی که به کار گرفته نشود ارزش اقتصادی ندارد اظهار کرد: اختراع باید توانایی رفع مشکل را داشته باشد و صاحبان سرمایه بتوانند تشخیص دهند که تولید این اختراع برای جامعه و خود منفعت دارد.

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: گاهی سرمایه های مورد نیاز توسط یک مجموعه تامین نمی شود و نیاز است که کنسرسیوم های سرمایه گذاری به وجود آید تا بتواند سرمایه گذاری را انجام دهند.

وی ادامه داد: ما صندوق های خصوصی و غیره را داریم که علاقمد در حوزه های جدید اقتصادی سرمایه گذاری کنند و مشروط به این است که مطالعات اولیه روی این موضوعات انجام شود.

الستی خاطر نشان کرد: بنیاد ملی تعداد قابل توجهی از طرح های کسب و کار مربوط به اختراعات کشور را آماده کرده و آمادگی سرمایه گذاری مشارکت با صندوق ها نیز دارد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.