داروخانه ها همواره باید نوسانات قمیت دارو را رصد کنند تا بیمار یک داروی مشابه را با قمیت های متفاوت از داروخانه های مختلف خریداری نکند.

دکتر شهاب الدین جنیدی، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه برخی از داروخانه ها در فروش دارو رعایت قیمت های مصوب را نمی کنند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قیمت گذاری دارو در داروخانه های سراسر کشور یکسان و از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود که تمامی داروخانه ها موظف به رعایت آن هستند.

وی افزود: زمانی که قمیت یکسری از داروها تغییر پیدا می کند اگر داروخانه خرید جدیدی نداشته باشد از تغییر قیمت ها مطلع نبوده و دارو را به همان قیمت قبلی خریداری شده به بیماران می فروشد، بنابراین بیماران ممکن است یک داروی مشابه را به قمیت های متفاوت از داروخانه ها خریداری کنند.

این عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران خاطر نشان کرد: برخی اوقات تا زمانی که فاکتور جدید فروش دارو به دست داروخانه نرسد دارو با همان قیمت قبلی به بیمار فروخته می شود و وجود چنین شرایطی باعث ایجاد تفاوت قیمت دارو در داروخانه ها می شود.

وی تاکید کرد: برای رفع این معضل و اینکه بسیاری از بیماران مراجعه کننده به داروخانه ها نسبت به این وضع انتقاد دارند لازم است سیستم آنلاین برای داروخانه ها طراحی شود تا بصورت روزانه نوسانات قیمت را رصد کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار