عفو بين‌الملل آزادي هر چه سريعتر فوتباليست اسير فلسطيني‌‌ را خواستار شد كه در اعتراض به بازداشتش از 94 روز قبل دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت مصري المسلم ؛ عفو بين‌الملل با صدور بيانيه‌اي از مقامات رژيم صهيونيستي خواست تا محمود السرسك ،‌ اسير فلسطيني‌ را كه در اعتراض به بازداشتش از سوي نيروهاي اين رژيم دست به اعتصاب غذا زده است ، آزاد كنند.

عفو بين‌الملل در بيانيه خود اعلام كرد : السرسك در حال حاضر به خاطر طولاني شدن مدت اعتصاب غذاي خود در وضعيت جسماني نامطلوبي به سر مي‌برد اين در حالي است كه وي در اين دوران بارها از دريافت معالجات پزشكي محروم بوده است.

فيليپ لوتر ، مدير برنامه‌ريزي خاورميانه و شمال آفريقا در عفو بين‌الملل اعلام كرد: مسئولان رژيم اشغالگر فرصت كافي را براي توجيه اتهامات كيفري عليه السرسك كه از ژوئيه سال 2009 ميلادي دستگير شده است داشته‌اند اما مقامات اين رژيم در ارائه اسناد و ادله كافي در خصوص اتهامات السرسك شكست خورده‌اند و تنها بر اساس "قانون مبارزان غيرقانوني" كه به آن‌ها اجازه مي‌دهد افراد را بدون هيچ‌گونه اتهام و محاكمه‌اي و تنها بر اساس اطلاعات محرمانه بازداشت كنند وي را 3 سال در بازداشت نگه داشته‌اند.

براساس اين گزارش ، محمود السرسك از 94 روز قبل كه در تاريخ اعتصاب غذا بي‌سابقه است به خاطر اعتراض به وضعيت خود دست به اعتصاب غذا زده و در حال حاضر در آستانه مرگ قرار دارد.

در همين راستا دادگاه نظامي رژيم صهيونيستي نيز مدت بازداشت سلوي عبدالعزيز حسان را به رغم بيماري‌هاي بي‌شمار وي و وضعيت نامطلوب جسماني‌اش تمديد و با درخواست وكيل وي براي آزادي‌اش مخالفت كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار