نتايج شمارش 66 درصد آراي شرکت‌کنندگان در انتخابات پارلماني يونان حاکی از آن است که حزب 'دموکراسي نو' در يونان، حامي طرح کمک مالي اتحاديه اروپا و باقي ماندن در يورو توانست با 30 درصد از ديگر احزاب پيشي بگيرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه، حزب سيريزا، مخالف طرح کمک اتحاديه اروپا 27 درصد آرا را به دست آورد.رهبر حزب دموکراسی نو که از طرح نجات مالی برای یونان حمایت می کند می گوید خواهان تشکیل ائتلاف در اسرع وقت است.
گفتنی است، رهبر حزب سوسیالیست یونان (پاسوك) اعلام كرد كه برای تشكیل دولت جدید آماده ایم كه با محافظه كاران حزب دمكراسی نو كه در انتخابات عمومی این كشور به پیروزی رسید، ائتلاف كنیم.ایوانجلوس ونیزلوس  رهبر حزب پاسوك گفت : یك دولت ملی مسئول، باید دست كم احزاب دمكراسی نو، پاسوك و سیریزا را در بر گیرد. وی افزود : بدون این وحدت ملی نمی توان هیچ تصمیمی گرفت.
این در حالی است كه رهبر سیریزا حزب چپ گرای تندروی یونان پس از قبول شكست در انتخابات، پیشنهاد حزب رقیب محافظه كار را برای پیوستن به ائتلاف رد كرد. الكسیس تسیپراس كه حزب وی با كسب1/27 درصد آرا در انتخابات دوم شد، گفت : من با آنتونیس ساماراس رهبر دمكراسی نو صحبت كرده و این پیروزی را به وی تبریك گفتم . وی افزود: حزب دمكراسی نو می تواند یك دولت تشكیل دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار