يكي از مواردي كه ما برآن تاكيد داريم و اميدواريم با دقت دنبال شود پزشك خانواده است كه مي‌دانم دكتر دستجردي برآن اهتمام ويژه‌اي دارد، زيرا اين هم از امور پايه‌اي وزارت بهداشت براي سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس با بیان این مطلب در مراسم دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران سخن می گفت، اظهار داشت: پزشک خانواده  نوعي عدالت بهداشتي را در كشور مي‌تواند تامین كند. اميدواريم اين مساله پيگيري و عام شود و در همه كشور بسط پيدا كند.

وی گفت: يكي از اركان تكامل يك اجتماع داشتن حكيماني است كه جامعه را از نظر سلامت به پيشرفت برسانند.

دکتر علی لاریجانی با قدرداني از وزير بهداشت گفت: دكتر دستجردي كه ظاهرا از آقايان وزرا هم جلو زده و اهتمام ويژه‌اي به كار بهداشت و درمان در كشور دارند و من شاهد تلاش‌هايشان در زمينه‌هاي مختلف در تدوين برنامه‌ي 5 ساله و همچنين بودجه سالانه در مجلس كشور بودم.

وي که در مراسم دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران سخن می گفت، همچنين ضمن قدرداني از رييس این دانشگاه گفت: از برادر عزيزمان دكتر باقر لاريجاني كه تلاش كرد تا دانشگاه علوم پزشكي تهران از دانشگاه‌هاي معتبر كشور در علوم پزشكي شود و در ابعاد مختلف عرصه پزشكي رشد كند تشكر مي‌كنم. اين باعث افخار ماست و اميدواريم كه ان‌شاءاله در آينده شاهد پيشرفت‌هاي بيشتر اين دانشگاه باشيم.

رييس قوه مقننه خطاب به دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: براي شما دانش‌موختگان دانشگاه هم باعث افتخار است كه در بهترين دانشگاه علوم پزشكي در ايران تحصيل كرديد و امروز روز مهمي براي شما هست و اميدواريم كه ان شاءاله در زندگي‌تان  آيين اصيل پزشكي را به كار ببنديد و بتوانيد فرد فرهيخته اي در جامعه باشيد.

وي با بيان اينكه پزشكان در گذشته حكيم ناميده مي شدند گفت: شما دانش آموختگان در حال ورود به اجتماع هستيد و يك مسئوليتي را خواهيد پذيرفت، اين مسئوليت شما مسئوليت بزرگي است. يكي از اركان تكامل يك اجتماع داشتن حكيماني است كه جامعه را از نظر سلامت به پيشرفت برسانند. بخشي از نظام حكمت در تفكر اسلامي مربوط به كار شماست. اين حكمت هم مربوط به خصوصيات جسمي مي‌شود و هم مختصات رواني و در واقع شما وقتي با يك بيمار مواجه مي‌شويد بايد همه‌ي وجوه شخصيتي او را درنظر بگيريد. سلامت يك بيمار حتما وجوه رواني و روحي هم خواهد داشت بنابراين شما مسئوليت بزرگي در اجتماع داريد. هم جامعه بايد قدر پزشكان را كه حكيمان جامعه هستند را بدانند و هم شما خودتان بايد قدر اين نعمت را كه يك مسئوليت بزرگ را در جامعه برعهده گرفته‌ايد، بدانيد. نقش شما در پيشرفت كشور بسيار پر اهميت است.

وي افزود: از تمام شئون يك پزشكي باشيد كه از جهات مختلف به نيازهاي كشور توجه داريد. سمبل شما بايد شخصيت‌هاي چون ابن‌سينا باشد كه طبيب حاذق و حكيم مسلطي در فنون مختلف بود و خب جايگاه مرتفعي هم داشت. اين جشن براي اين است كه شما اتصالي با اين عالم معنا كه عالم بعثت است پيدا كنيد و فرخندگي شروع كار شما به اين شب بسيار ارزشمند است و ان شاءالله بر شما خانواده‌هاي شما مبارك باشد و زندگي موفقي را در پيش داشته باشد.

6000 میلیارد علاوه بر بودجه متعارف وزارت بهداشت

رييس مجلس  با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس براي حوزه‌ي سلامت گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير با تلاش وزير بهداشت و مجلس كارهاي خوبي براي وزارت بهداشت در نظر گرفته شد. در قانون برنامه شوراي عالي سلامت و سازماني براي بيمه سلامت در نظر گرفته شد و همچنين همين سال جاري هم براي اينكه مساله پزشكي و سلامت از مسائل عمده جامعه است مجلس علاوه بر بودجه‌هاي متعارف در زمينه بهداشت و درمان كه از رشد برخوردار بود 6 هزار ميليارد تومان را هم در نظر گرفتيم تا از هدفمندكردن يارانه‌ها در اختيار وزارت بهداشت و درمان گذاشته شود. براي اينكه  بيمارستان‌ها و بخش‌هاي دولتي كشور بتوانند بيماران را به صورت رايگان مداوا كنند و اين يك گام بسيار مهم براي كشور است.

وي ادامه داد: در سال گذشته هم علاوه بر بودجه متعارفي كه براي وزارت بهداشت بود برحسب نيازهايي كه احساس شد اين وزراتخانه براي امور عمران و تجهيز بيمارستان‌ها سه هزار ميليارد تومان از مازاد درآمد ارز را در اختيار وزارت بهداشت قرار خواهد داد تا بتواند بيمارستان‌هاي خودش را تجهيز كند و سرويس بهتري به بيماران بدهد. گام‌هاي مهمي هم سال 90 و هم 91 براي وزارت بهداشت برداشته شد و اميدواريم كه به درستي هزينه و باعث شود بيمارستان‌ها بتوانند خدمات خودشان را بهتر ارائه دهند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار