"سام شاه" با توجه به تمايل زياد خود به ابعاد مادي زندگي و اخلاقيات نادرست چون جاه طلبي نماد نفس انسان است.

محمود پاك نيت بازيگر مجموعه "پشت كوههاي بلند" به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اين سريال ادامه مجموعه روزي روزگاري است كه در آن حسام بيگ از پشت كوههاي بلند آمده و اكنون سام شاه شده است.
وي افزود: پشت كوههاي بلند مضموني طنز گونه دارد با متني بسيار قوي و ممكن است در ابتدا كمي درك و فهم جملات آن ثقيل باشد اما چون مجموعه در 53 قسمت تهيه و توليد شده مخاطبان با كمي صبر و دقت شاهد پخش سريال بسيار خوبي خواهند بود.
پاك نيت يادآور شد: در نگاه كلي پروژه اي سخت و سنگين بوده كه با كمبودهاي بسيار اثري خوب به مخاطبان خود ارائه داده است.
وي تصريح كرد: در پشت كوههاي بلند ايفاگر ادامه شخصيت حسام بيگ در سريال روزي روزگاري هستم كه اكنون تبديل به سام شاه شده است.
پاك نيت خاطرنشان كرد: همچنين در اين مجموعه ازدواج كردم و داراي فرزند و همسر هستم كه او را نيز ملكه صدا مي‌كنم.
بازيگر نقش ارباب در مجموعه پس از باران عنوان كرد: سام شاه نماد نفس انسان است و از آنجا كه انسانها داراي ابعاد روحي متفاوتي هستند و اين شخصيت به دنبال بعدهاي مادي، جاه طلبي، قدرت طلبي، خودخواهي خود رفته و نمي‌توان بعد معنوي را در وي جستجو كرد.
وي گفت: سام شاه در واقع همان راهزن روزي روزگاري است كه هيچ تغيير و تحولي در  درونش ايجاد نشده بلكه خودخواه تر، خود راي تر، جاه طلب تر و فقط من هستم و ديگران نيستند شده است. ما در مجموعه روزي روزگاري در مراد بيگ با نقش آفريني شادروان خسرو شكيبايي تغيير در رفتار در مواجهه با خاله ليلا (ژاله علو) شاهد هستيم اما حسام بيگ اين تحولات را ندارد.
شخصيت سام شاه در اين مجموعه تصريح كرد: در حقيقت اين همان شاه نفس انسان است كه انسان را به قهقرا مي‌كشاند.
وي گفت: با توجه به اينكه كار طنز است اما نياز به تفكر عميق دارد و زماني از زبان طنز استفاده مي شود كه بخواهيم سخنان خود را در لفافه بزنيم.
پاك نيت خاطرنشان كرد: در اين مجموعه از همان لهجه روزي روزگاري استفاده كرديم و كارگردان امرالله احمدجو از ما خواست به خاطر اينكه به كسي برنخورد از لهجه تركيبي استفاده كنيم از جمله لهجه شيرازي، لري اطراف استان فارس و كازروني و چند كله ميمي استفاده كرديم.
وي افزود: در پشت كوههاي بلند بيشتر از همان لحجه و  ادبيات ميمي استفاده شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار